نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

جنگ غزه «خونین‌ترین» جنگ قرن

منبع
ايسنا
بروزرسانی
جنگ غزه «خونین‌ترین» جنگ قرن

ایسنا/ رسانه عبری با اشاره به تازه‌ترین آمار شهدای فلسطینی می‌نویسد جنگ غزه یکی از «خونین‌ترین» جنگ‌های قرن بیست و یکم است.

بیش از ۱۰ ماه از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌گذرد؛ جنگی که تاکنون تقریبا ۴۰ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و ساکنان غزه را آواره کرده است.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی می‌نویسد: «جنگ اسرائیل علیه غزه جان ده‌ها هزار فلسطینی که بسیاری از آن‌ها در مناطق امن بودند را گرفته است.»
در ادامه این گزارش آمده است: «بررسی‌های انجام شده از قربانیان جنگ غزه نشان می‌دهد که این جنگ یکی از خونین‌ترین جنگ‌ها در قرن بیست و یکم محسوب می‌شود.»
این روزنامه صهیونیستی تاکید می‌کند: «به‌رغم آنکه ارتش اسرائیل برخی از قسمت‌ها را در غزه به عنوان مناطق امن معرفی کرده اما بسیاری از ساکنان غزه آواره شده‌اند و از آن مناطقی که ارتش اسرائیل ادعای امن بودن آن‌ها را می‌کنند، کوچ کرده‌اند و حتی بسیاری در همان منطقه کشته شده‌اند.»

هاآرتص ضمن مقایسه قربانیان جنک غزه با دیگر جنگ‌ها می‌نویسد:  «جنگ غزه در مقایسه با جنگ‌های دهه ۱۹۹۰ نیز برجسته است. برای مثال جنگ‌هایی که در کشور سابق یوگسلاوی رخ داد؛ یکی از این مناطق بوسنی بود و در بدترین سال جنگ یعنی سال ۱۹۹۱، میانگین تعداد کشته‌شدگان در ماه ۲۰۹۷ نفر بود و تعداد کل کشته‌شدگان طی چهار سال در آنجا ۶۳ هزار نفر بود.»
این رسانه در پایان این گزارش می‌افزاید: «یکی از بارزترین جنبه‌های جنگ غزه، نبود پناهگاه امن برای غیرنظامیان است. این منطقه پرجمعیت که ۳۶۰ کیلومتر مربع است، راه فراری برای مردم ندارد و بحران انسانی را تشدید می‌کند.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره