نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

حزب الله: لبنان نه اشغال می‌شود و نه عادی‌سازی روابط با اسرائیل را می‌پذیرد

منبع
فارس
بروزرسانی
حزب الله: لبنان نه اشغال می‌شود و نه عادی‌سازی روابط با اسرائیل را می‌پذیرد

فارس/ جنبش حزب الله لبنان در هجدهمین سالگرد پیروزی جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که پیروزی در این جنگ باعث شد حزب الله به قدرتی بدل شود که دشمنان حساب ویژه‌ای بر روی آن باز کنند.

 جنبش حزب الله لبنان امروز جمعه در سالگرد پیروزی جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که این جنگ، باعث ایجاد شکاف عمیقی در وجدان جمعی صهیونیستها شد؛ زیرا ماشین کشتار اسرائیل که از حمایت آمریکا هم برخوردار بود، شکست خورد.در جنگ 33 روزه، رزیم صهیونیستی نتوانست در برابر حزب الله به پیروزی برسد. براساس آمارهای اعلام شده از مراجع رسمی در جریان این جنگ، ۱۶۵ اسرائیلی به هلاکت رسیدند.با طولانی‌شدن روند جنگ ۳۳ روزه، سربازان و شهروندان صهیونیست با از دست دادن روحیه خود دیگر توان ادامه جنگ با مقاومت لبنان را نداشتند. این موضوع سبب شد تا بار دیگر بازیگرانی همچون آمریکا و سازمان ملل متحد برای نجات تل‌آویو دست به کار شدند و با تشدید فشارها بر دولت لبنان و صدور قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت زمینه پایان جنگ را فراهم کردند. پس از اعلام شرایط صلح، نیروهای اسرائیلی در هشتم سپتامبر پایان محاصره را اعلام کردند.

حزب الله با تأکید بر اینکه «دوران شکست به پایان رسید و زمان پیروزی فرا رسیده است»، تصریح کرد: پیروزی در جنگ 33 روزه باعث شد که حزب الله به قدرتی بدل شود که دشمنان حساب ویژه‌ای بر روی آن باز کنند.مقاومت لبنان با اشاره به اینکه «لبنان هرگز مجددا اشغال نخواهد شد»، خاطر نشان کرد: «لبنان دیگر تحت اراده دشمن قرار نخواهد گرفت و درهای خود را به روی عادی‌سازی [روابط با اسرائیل] باز نخواهد کرد».شبکه خبری المنار به نقل از حزب الله گزارش داد، مقاومت، برای دفاع از لبنان و ملت این کشور، مصمم‌تر شده است و با وجود اینکه شهدای زیادی در راه قدس داده است، ولی همچنان به اصول خود پایبند است و از ملت فلسطین حمایت خواهد کرد.حزب الله در پایان تأکید کرد که با تمام قدرت به دفاع از لبنان ادامه خواهد داد؛ هر چند که اسرائیل تهدید کند و آمریکا نیز ناوهای خود را به منطقه بفرستد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره