نماد آخرین خبر

حماس: جنایات جاری در غزه، تحت حمایت آمریکا صورت می‌گیرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 حماس: جنایات جاری در غزه، تحت حمایت آمریکا صورت می‌گیرد

ایسنا/ جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنایات جاری در غزه، تحت «حمایت مطلق آمریکا» صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، شامگاه شنبه، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جنایات جاری علیه فلسطینیها با حمایت مطلق دولت آمریکا و پایتخت‌های غربی که پوشش و زمان لازم را برای دولت اسرائیل برای ارتکاب نسل‌کشی وحشیانه در نوار غزه فراهم می کنند، انجام می شود.»

این جنبش در بخش دیگری از بیانیه‌ خود اعلام کرد: «جنایات اسرائیل، مجازات دسته‌جمعی و به منزله پاکسازی قومی» است.

این گروه همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا سکوت خود را متوقف و جنایتکاران جنگی را به دست عدالت بسپارد.

درخواست حماس از جامعه بین‌المللی در حالی صورت می‌گیرد که در سیصد و شانزدهمین روز جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وزارت بهداشت غزه در تازه‌ترین گزارش خود از آمار شهدا و مجروحان جنگ غزه اعلام کرد که شمار قربانیان جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۰ هزار و ۷۴ شهید و ۹۲ هزار و ۵۳۷ زخمی رسیده است.

با تداوم حملات رژیم صهیونیستی، ارائه خدمات درمانی پیچیده‌تر می‌شود و پیشتر وزارت بهداشت فلسطین هم رصد اولین مورد ابتلا به ویروس فلج اطفال را در شهر دیرالبلح در جنوب نوار غزه اعلام کرد. این مورد مربوط به یک کودک ۱۰ ماهه فلسطینی است که واکسن فلج اطفال دریافت نکرده است.

این در حالی است که طبق اعلام سازمان ملل، در طول ۲۵ سال گذشته هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در نوار غزه گزارش نشده بود.

ارتش اشغالگر برای سیصد و شانزدهمین روز متوالی به کشتارهای هولناک خود ادامه می‌دهد.

از  ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره