نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

هزاران نفر در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی تظاهرات کردند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هزاران نفر در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی تظاهرات کردند

ایرنا/ منابع خبری شنبه شب گزارش دادند که هزاران صهیونیست در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی تظاهرات کردند و خواستار توافق مبادله اسرا با مقاومت فلسطین و سرنگونی کابینه این رژیم شدند.

به گزارش الجزیره، هزاران صهیونیست در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی از جمله تل آویو تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان در تل آویو با تجمع مقابل ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خواستار توقف جنگ غزه و آزادی فوری اسرای صهیونیست شدند.

این گزارش می‌افزاید که در تظاهرات تل آویو، بنی گانتس عضو پیشین کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز شرکت داشته است.

 

صهیونیست‌ها امروز (شنبه) نیز با تظاهرات مقابل منزل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وی را مسئول شکست مذاکرات برای تبادل اسرا دانستند.

اعتراضات به شکست مذاکرات دوحه در سرزمین‌های اشغالی در حالی برگزار شده است که کشورهای قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی‌های مذاکرات آتش بس روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک، پایان این مذاکرات را در پایتخت قطر اعلام کردند.

در بیانیه مشترک کشورهای قطر، مصر و آمریکا آمده است که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفت وگوهای فشرده‌ای شرکت کردند و این گفت وگوها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده‌اند.

این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره