نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

حمله روسیه به پایتخت اوکراین با موشک‌های بالستیک

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حمله روسیه به پایتخت اوکراین با موشک‌های بالستیک

ایرنا/ اوکراین از انجام سومین حمله موشکی بالستیک روسیه به کی‌یف، در ماه جاری میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره نظامی پایتخت اوکراین اعلام کرد که روسیه امروز یکشنبه سومین موشک بالستیک خود را در ماه جاری میلادی به سمت کی‌یف پرتاب کرده است. براساس اعلام این اداره، تمام تسلیحات هوایی این موشک، پیش از رسیدن به هدف منهدم شده اند.

سرهی پوپکو رئیس اداره نظامی کی‌یف با اعلام این خبر در پیام رسان تلگرام نوشت: «این سومین حمله بالستیک روسیه به پایتخت در ماه اوت با فاصله زمانی دقیقا ۶ روزه بین هر حمله است».

بر اساس اطلاعات اولیه، گفته می شود روس ها در سومین حمله موشکی به کی‌یف، به احتمال زیاد از موشک‌های بالستیک کره شمالی استفاده کرده اند.

هنوز اطاعات دقیقی از میزان خسارت های احتمالی این حمله گزارش نشده است.

همزمان فرماندار منطقه روسیه نیز در پستی اعلام کرد که باقیمانده های یک پهپاد اوکراینی باعث آتش سوزی در شهر روستوف روسیه شده است.

فرماندار این شهر جنوب غربی روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد که قطعات یک پهپاد اوکراینی منهدم شده باعث آتش سوزی در یک انبار صنعتی در منطقه روستوف روسیه شده است.

همزمان وزارت دفاع روسیه نیز در پیام رسان تلگرام اعلام کرد که یگان‌های پدافند هوایی این کشور دو پهپاد اوکراینی را شب گذشته بر فراز روستوف منهدم کردند.

اوکراین هنوز هیچ واکنشی به این اظهارات نشان نداده است. اما اغلب در توجیه حملات هوایی به زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، آن را پاسخی به حملات مستمر مسکو به خاک اوکراین دانسته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره