نماد آخرین خبر

منابع عبری: نتانیاهو اولویت را به ادامه جنگ می‌دهد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
منابع عبری: نتانیاهو اولویت را به ادامه جنگ می‌دهد

ایسنا/ رسانه‌های عبری از اختلافات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم و تیم مذاکره کننده درباره معامله تبادل اسرا با حماس خبر دادند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در مذاکرات غیرمستقیم با حماس درباره آتش‌بس و تبادل اسرا از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم خواست نرمش بیشتری درباره اختلافات درخصوص معامله تبادل اسرا نشان دهد. اما نتانیاهو به تیم مذاکره کننده گفت که در صورت پافشاری حماس بر «عقب نشینی اسرائیل از محور فیلادلفیا» معامله‌ای در کار نخواهد بود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد نتانیاهو به تیم مذاکره کننده گفته است شرط فیلادلفیا یک موضوع سیاسی استراتژیک است نه یک موضوع امنیتی و تنها وی درباره آن تصمیم می‌گیرد.

این کانال به نقل از یک منبع آگاه از مذاکرات اعلام کرد نتانیاهو اولویت را به ادامه جنگ می‌دهد.

از سوی دیگر یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درخواست کرده است که مسائل استراتژیک در کابینه بزرگ (امنیتی و سیاسی) به جای کابینه کوچک (امنیتی) گرفته شود چراکه این رژیم در یک دو راهی استراتژیک است و موضوع تنها درباره آزادی اسرا و تحقق اهداف جنگ نیست.

گالانت گفت که بدون معامله تبادل اسرا، احتمال تشدید تنش و جنگ منطقه‌ای بالا می‌رود.

پیش از این یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز گفت نتانیاهو در مسیر تلاش‌ها برای دستیابی به توافق مبادله اسرا با جنبش حماس مانع‌تراشی می‌کند.

وی گفت: کاری که نتانیاهو درباره اضافه کردن شروط جدید به مذاکرات انجام داد تخریب عمدی و خطرناک معامله است و باید دست از این اقدامات بردارد.

در این راستا نیز «موسی ابومرزوق» از رهبران جنبش حماس اعلام کرد که امروز (دوشنبه) مذاکراتی میان میانجیگران و رژیم صهیونیستی بر سر پرونده محور فیلادلفیا میان نوار غزه و مصر که از سه ماه گذشته تحت اشغال این رژیم قرار گرفته است، انجام می‌شود.

وی در گفت‌وگو با العربی الجدید در این باره گفت: هیچ پیشرفتی در مذاکرات آتش‌بس وجود ندارد و پیشنهاد آمریکا به پیشنهاد اسرائیل نزدیک‌تر است.

ابومرزوق افزود: پیشنهاد جدید به منزله کنار گذاشتن پیشنهاد مطرح شده آمریکا در دوم ژوئیه است که جنبش حماس با آن موافقت کرده بود. حماس پس از وعده میانجیگران و آمریکا برای اخذ موافقت اسرائیل با پیشنهاد فوق موافقت کرده بود.

قرار است یک هیئت صهیونیستی برای گفت‌وگو با مقامات مصری درباره پرونده محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح وارد قاهره شود.

آخرین دور مذاکرات میانجیگران و رژیم صهیونیستی روز جمعه در دوحه پایتخت قطر بدون نتیجه پایان یافت.

پس از این مذاکرات جنبش مقاومت اسلامی حماس یکشنبه شب در بیانیه‌ای، با ابراز اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانع توافق آتش‌بس شده است، مخالفت خود با پیشنهاد جدید آمریکا را اعلام کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره