نماد آخرین خبر

بحران در زندان‌های انگلیس؛ دولت به استفاده از بازداشتگاه‌های پلیس روی آورد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بحران در زندان‌های انگلیس؛ دولت به استفاده از بازداشتگاه‌های پلیس روی آورد

ایرنا/ در پی شورش سراسری در انگلیس در مخالفت با مهاجرت و پناهجویی و شرایط بحرانی زندان‌های این کشور و نبود سلول خالی، دولت «کی‌یر استارمر» نخست وزیر، به استفاده از بازداشتگاه‌های پلیس برای نگهداری مظنونان روی آورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس در اقدامی اضطراری برای بازداشت مجرمان از بازداشتگاه‌های پلیس استفاده می کند تا زمانی که بتواند در زندان های شلوغ خود جایی برای آنها پیدا کند. این اقدام پس از شورش اخیر در این کشور و دستگیری صدها نفر در دستور کار قرار گرفته است.

دولت استارمر امروز دوشنبه اعلام کرد که دستگیری بیش از یک هزار و ۱۰۰ مظنون به دلیل خشونت‌های نژادپرستانه علیه مهاجران و مسلمانان، بحران را در زندان‌های این کشور وخیم‌تر کرده است. پیش از این وزیران کابینه استارمر اعلام کرده بودند که به دلیل شرایط بحرانی زندان های انگلیس، زندانیان بیشتری را زودتر آزاد کنند.

انگلیس در تاریخ ۸ مرداد و پس از حمله یک نوجوان ۱۷ ساله آفریقایی با سلاح سرد و کشته شدن سه کودک خردسال، شاهد شورشی سراسری و کم سابقه در مخالفت با مهاجران و پناهجویان بود که منجر به موجی از دستگیری‌ها شد.

براساس اقدام اضطراری جدید دولت استارمر، مظنونان تنها زمانی به دادگاه احضار می شوند که مشخص شود سلول خالی در یکی از بیش از ۱۰۰ زندان انگلیس وجود دارد و تا آن زمان دستگیرشدگان باید در پاسگاه پلیس نگهداری شوند.

جیمز تیمپسون وزیر زندان‌های انگلیس در بیانیه‌ای در همین زمینه گفت: «ما یک نظام قضایی بحرانی را تحویل گرفته ایم و شوکه هستیم. در نتیجه، ما مجبور به تصمیم گیری‌های دشوار اما ضروری برای ادامه فعالیت شده ایم».

براساس گزارش‌ها، بریتانیا بالاترین میزان حبس را در اروپای غربی دارد و شمار زندانیان از زمان همه‌گیری کرونا به دلیل محکومیت‌های طولانی‌تر، تاخیر دادگاه و الزام مجرمان جدی به گذراندن حداقل ۶۵ درصد از محکومیت‌های خود پشت میله‌های زندان، افزایش یافته است.

اما براساس برنامه‌هایی که ماه گذشته توسط استارمر اعلام شد، اکثر زندانیان پس از گذراندن ۴۰ درصد از محکومیت‌ در زندان واجد شرایط آزادی خواهند شد که نسبت به مدت زمان قبلی، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره