نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

۱۱۵ نوزاد فلسطینی در جنگ متولد و شهید شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۱۱۵ نوزاد فلسطینی در جنگ متولد و شهید شدند

 ایرنا/ وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد بیش از یکصد نوزاد فلسطینی که در جریان جنگ علیه نوار غزه متولد شده بودند، به شهادت رسیدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوزادان و کودکان فلسطینی اعلام کرد از ابتدای جنگ علیه غزه تاکنون ۱۱۵ نوزاد که در جریان این جنایات به دنیا آمده بودند، شهید شدند.

طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، از این تعداد ۵۳ نوزاد پسر و ۶۲ نوزاد دختر بودند و سن ۴۸ نوزاد کمتر از یک ماه، ۴۸ نوزاد بین ۱ تا ۳ ماه، ۱۵ کودک بین ۴ تا ۶ ماه و ۵ کودک نیز بین ۶ تا ۸ ماه بوده‌اند.

 

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی مرتکب سه مورد جنایت علیه مردم بی گناه شد که در نتیجه آن ۴۰ نفر شهید و ۱۳۴ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۴۰ هزار و ۱۳۹ نفر در غزه شهید و ۹۲هزار و ۷۴۳ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره