نماد آخرین خبر

علی‌اف: ثبات و امنیت قفقاز در گرو همکاری روسیه و آذربایجان است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
علی‌اف: ثبات و امنیت قفقاز در گرو همکاری روسیه و آذربایجان است

ایرنا/ «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان در نشست مشترک با رئیس جمهور روسیه گفت که ثبات و امنیت در منطقه قفقاز به روابط مسکو و باکو بستگی دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان پس از گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین همتای روس خود که به باکو سفر کرده است، گفت که ثبات و امنیت در منطقه قفقاز جنوبی با تعامل بین باکو و مسکو افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: ثبات و امنیت کل قفقاز تا حد زیادی به همکاری نزدیک روسیه و آذربایجان بستگی دارد.

علی اف خاطرنشان کرد که طرفین در یک نشست خصوصی درباره مسائل امنیتی منطقه به تفصیل بحث کرده‌اند. وی افزود: از سپتامبر (شهریور) گذشته، وضعیت در منطقه قفقاز به شدت تغییر کرده و آذربایجان به طور کامل حاکمیت و تمامیت ارضی خود را احیا کرده است.

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی خبر دادند که ولادیمیر پوتین امروز و در جریان دیدار با الهام علی اف گفت که مسکو خوشحال خواهد شد اگر بتواند اقدامی برای امضای توافقنامه صلح قره باغ کوهستانی انجام دهد.

پوتین گفت: اگر بتوانیم کاری انجام دهیم تا به سمت امضای توافقنامه صلح پیش رفته و غیرنظامی کردن و تعیین مرزها را نهایی کنیم، بسیار خوشحال خواهیم شد.

رئیس جمهوری روسیه گفت مشخص است که جمهوری آذربایجان در صدد حل و فصل اوضاع در قره باغ کوهستانی است. وی همچنین خبر داد که قصد دارد نتایج مذاکرات باکو را به نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، اطلاع دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره