نماد آخرین خبر

میدل‌ایست آی: مصر و اسرائیل بر سر بازگشایی رفح توافق کردند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
میدل‌ایست آی: مصر و اسرائیل بر سر بازگشایی رفح توافق کردند

ایسنا/ رسانه انگلیسی با استناد به اظهارات سه منبع مصری گزارش داد قاهره پذیرفته که در صورت بازگشایی گذرگاه رفح، رژیم صهیونیستی کنترل نظامی خود بر مرز غزه و مصر را حفظ کند.

به گزارش ایسنا، منابع مصری به رسانه «میدل‌ایست آی» گفتند قاهره و تل‌آویو توافق کرده‌اند که در ازای باز شدن گذرگاه مرزی رفح، نظامیان رژیم صهیونیستی اجازه حضور در مرز مصر و غزه را داشته باشند.

به گفته سه مقام دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی مصر، رژیم صهیونیستی ۲ گزینه برای این منطقه مرزی که به کریدور فیلادلفیا معروف شده ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش، یکی از گزینه‌ها این است که رژیم صهیونیستی به حضور نظامی خود در این منطقه ادامه دهد، وضعیتی که از ماه مه با استقرار نظامیان صهیونیست در این منطقه، برقرار است.

به گفته منابع مصری، گزینه دیگر این است که نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی از این منطقه مرزی خارج شده و در عوض صهیونیست‌ها با موانع زیرزمینی، تجهیزات نظارت الکترونیکی و گشت‌های دوره‌ای، مرز را تحت نظر داشته باشند.

به گزارش میدل‌ایست آی، مصر اعلام کرده است که در صورت موافقت جناح‌های فلسطینی، به‌ویژه جنبش مقاومت فلسطین (حماس)، با این گزینه‌ها موافقت خواهد کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره