نماد آخرین خبر

رسانه عبری: جنگ ضرباتی مهلک به بخش کشاورزی اسرائیل وارد کرد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
رسانه عبری: جنگ ضرباتی مهلک به بخش کشاورزی اسرائیل وارد کرد

تسنیم/ یک رسانه عبری زبان با گزارشی به شکل مصداقی به زیان‌های شدیدی که بخش کشاورزی اسرائیل از ادامه دار شدن جنگ متحمل شده، اشاره کرده است.
به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه اقتصادی کالکالیست در شماره امروز دوشنبه خود اعلام کرد، با نگاهی به عملکرد یکی شرکت کشاورزی در اطراف نوار غزه می‌توان به عمق زیان‌های وارد شده به بخش کشاورزی به عنوان بخش مهمی از اقتصاد اسرائیل پی برد.

امیر بیرگار نویسنده این گزاش آورده است، یک شرکت که به کار کشت و تولید مرکبات و انواع خرما در اطراف نوار غزه و نیز در شمال فعالیت می‌کند، نمونه بارزی برای مشکلاتی است که صنعت کشاورزی در اسرائیل بعد از 7 اکتبر با آن مواه شده است.

به نوشته این رسانه، آتش جنگ در مزارع و باغات شعله ور شده است به نحوی که دیگر دسترسی به این امکان بسیار محدوده شده است، نیروی کار هم که معمولا برای چیدن محصولات استخدام می‌شوند، حاضر به آمدن به این مناطق نبوده و عملا ناپدیده شده است، امری که باعث شد تا زیان‌های بسیار شدیدی به این بخش تحمیل شود.


یوری لاوت مدیر عامل شرکت ماهدارین (Mahadrain) که با این رسانه گفتگو کرده تاکید می‌کند که بعد از آغاز جنگ بسیاری از شرکت‌ها دچار افت در درآمد و بسیاری دیگر هم زیان ده شده‌اند.

در ادامه گزارش تاکید شده است، جنگ 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اقتصاد اسرائیل را به شدت به لرزه در آورده است، اما برخی از بخش‌های اقتصاد به شکل بیشتری تحت تاثیر آن قرار گرفته است، در این بین بخش کشاورزی بیشتری زیان را متحمل شده و ضربه مهلکی را بر اثر این جنگ متحمل شده است، اکثر شرکت‌های کشاورزی در اسرائیل شرکت‌های خصوصی هستند، از اینرو امکان دسترسی همگانی به اطلاعات این شرکت‌ها وجود ندارد، از اینرو کالکالیست داده‌های موجود در گزارش شرکت ماهادرین را که سهام آن در بورس تل‌آویو عرضه می‌شود به عنوان ملاک این ارزیابی قرار داده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره