نماد آخرین خبر

تشدید حملات پهپادی اوکراین علیه زیرساخت‌های مهم روسیه

منبع
العالم
بروزرسانی
تشدید حملات پهپادی اوکراین علیه زیرساخت‌های مهم روسیه

العالم/ اوکراین با عملیات پهپادی گسترده خود در دوره اخیر در روسیه برنامه بلندپروازانه هدف قرار دادن زیرساخت‌های مهم روسیه را آغاز کرده و تا حال بیش از ۲۰۰ هدف را بمباران کرده است.
 
اوکراین در ادامه حملات خود در روسیه که از دو هفته پیش تشدید شده، پنج‌شنبه شب، پایگاه هوایی روسی "مارینووکا" حمله کرد. ارزیابی شده که در این پایگاه نیروی هوایی روسیه در ۷۰ کیلومتری غرب "وُلگوگراد" ۳۰ فروند جنگنده از مدل‌های سوخوی ۳۴ و ۳۵ وجود داشت. اما معلوم نیست آن‌ها یا چه شماری آسیب دیدند.

روسیه از جنگنده‌های این پایگاه در نزدیکی شهر "کالاچ-نا-دونو" برای عملیات متعدد بمباران در خطوط مقدم جبهه اوکراین استفاده می‌کرد.

به نوشته گاردین، یک شاهد روسی که در حال گرفتن فیلم از محل بود، گفت این یک "فاجعه جدی" بود که همه چیز در آتش جهنمی از بین رفت.

"آندره بوخاروف" فرماندار ولگوگراد به حمله در ساعات اولیه بامدادی روز پنج‌شنبه اشاره کرد اما نگفت پایگاه هوایی منطقه هدف بوده است.

به نوشته گاردین، اهدافی که تا حال در سیبل عملیات پهپادهای دورپرواز اوکراین بودند، انبارهای نفت، پالایشگاه‌ها و کارخانه‌های اسلحه‌سازی روسیه را شامل می‌شوند.

اوکراین روز سه‌شنبه نیز به منطقه "مورمانسک" در قطب شمال، که بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه در آن قرار دارند و در عمق حدود یک هزار کیلومتری روسیه واقع است، با پهپادهای دورپرواز حمله کرد. اما وزارت دفاع روسیه از سرنگونی "تمامی پهپادهای اوکراین" خبر داده بود.

پهپادهای اوکراین روز پنجشنبه نیز به یک کشتی ریلی و انبارهای سوخت در بندر روسی "کاوکاز" اصابت کردند، جایی که سرزمین اصلی روسیه را با پل ریلی به شبه جزیره اشغالی کریمه متصل می‌کند. کی‌یف گفته بود با هدف از بین بردن "گذرگاه غیرقانونی" در تنگه "کِرچ" آن عملیات را انجام داد.

بندر کاوکاز روسیه یک پایانه عمده انتقال سوخت برای روسیه در دریای سیاه است و حائز اهمیت بسیار محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته از منطقه مرزی "سومی" بازدید و با ژنرال اولکسی سیرسکی، فرمانده ارتش اوکراین، دراین محل دیدار کرد. اوکراین عملیات غافلگیرانه نفوذی خود در خاک روسیه را از روز ۱۶ مرداد در کورسک آغاز کرده بود.

"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه که هنوز نیز از دست دادن بیش از یک هزار کیلومتر مربع از خاک خود در عملیات اوکراین را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد، روز پنج‌شنبه اوکراین را به تلاش برای "حمله شبانه" به نیروگاه اتمی روسیه در کورسک متهم کرد.

مقامات محلی در کورسک گفته‌اند نیروگاه به کار عادی خود ادامه می‌دهد. اعلام شده که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای آتی از نیروگاه هسته‌ای کورسک دیدار می‌کند.

اوکراین اکنون در تکاپوی پیشروی در منطقه "گلوشکوفسکی" در کورسک روسیه است، جایی که چند هزار سرباز روسی مستقر و درگیر نبردهای شدید توصیف شده‌اند.

تحلیلگران نظامی گفته‌ بودند یکی از اهداف اوکراین از عملیات نفوذی در کورسک کاهش فشار بر خود در منطق شرقی دونباس در خاک اوکراین است زیرا نیروهای روسیه در این منطقه اشغالی در حال پیشروی هستند.


هدف اوکراین از بازداشتن پیشروی روس‌ها فعلا محقق نشده و روسیه، در مقابل، سرعت حمله در اطراف شهر "پوکروفسک "را که یک منطقه نظامی کلیدی برای اوکراین است، افزایش داده است.

نیروهای روس تا حدود ۵ کیلومتری شهر "میرنوهراد" در همسایگی پوکروفسک پیشروی کرده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره