نماد آخرین خبر

قانون امر به معروف و نهی از منکر در افغانستان اجرایی می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
قانون امر به معروف و نهی از منکر در افغانستان اجرایی می‌شود

ایرنا/ با توشیح قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط رهبر حکومت سرپرست افغانستان، وزارتخانه عدلیه از اجرایی شدن آن خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه خبری «طلوع نیوز»، هبت‌الله آخندزاده، رهبر حکومت طالبان، قانون امر به معروف و نهی از منکر این حکومت را در ۱ مقدمه، ۴ فصل و ۳۵ ماده توشیح کرد و پس از آن وزارت عدلیه از اجرایی شدن آن خبر داد.

بر اساس این گزارش، قانون وزارت امر به معروف و نهی از منکر مسائلی چون حجاب زنان، پوشش مردان، احکام مرتبط با رسانه‌ها و چگونگی رفتار محتسبان این وزارت با مردم را در بر می‌گیرد.

برکت‌الله رسولی سخن‌گوی وزارت عدلیه درباره این قانون گفته است: بر اساس این قانون، این وزارتخانه به امر کردن معروفات و منع کردن از منکرات مطابق شریعت اسلامی و فقه حنفی و نیز مکلف به تامین صلح و برادری میان مردم و منع آن‌ها از تعصبات قومی و زبانی مکلف شده است.

در ماده سیزدهم این قانون که مربوط به حجاب زنان است، پنهان کردن صورت زنان از بیم فتنه ضروری است و شنیده شدن صدای بلند زنان نیز نهی شده است. در این قانون هم‌چنان انتقال زنان عاقل و بالغ بدون همراهی محارم شرعی توسط رانندگان نیز منع شده است.

در ماده بیست‌ودوم این قانون مربوط به رسانه نیز آمده است که از تایپ، رادیو و سایر اشیا مانند آن استفاده سوء نشود. در ماده هفدهم این قانون هم‌چنان درباره مطبوعات و اطلاعات آمده است: مطالبی که در مطبوعات نشر و پخش می‌شوند خلاف شریعت و مذهب نباشد و تحقیر و توهین مسلمان نیز در آن صورت نگیرد و در این مطالب عکس‌های ذی‌روح (جاندار) نیز استفاده نشود.

در ماده بیست‌ودوم این قانون مردان نیز از استفاده از کراوات، تراشیدن ریش و کم کردن آن، اصلاح موها برخلاف شریعت منع شده اند و همچنین دوستی با کفار و کمک به آنها نیز منکرات شمرده شده‌ است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar