نماد آخرین خبر

کاخ سفید: مذاکرات قاهره «سازنده» بوده است

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 کاخ سفید: مذاکرات قاهره «سازنده» بوده است

باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که گفت‌وگو‌هایی که در قاهره برای برقراری آتش‌بس و توافق تبادل اسرا برقرار است، سازنده بوده است.
 

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید مذاکرات آتش‌بس غزه که از روز گذشته در مصر در حال برگزاری است را «سازنده» توصیف کرد و گفت که همه طرف‌ها باید برای اجرای توافق پیشنهادی با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش الجزیره، این مقام آمریکایی خواستار شرکت کردن حماس در مذاکرات شد و گفت: ««ما در قاهره هستیم. آنها [میانجیگران و صهیونیست‌ها] در قاهره هستند. ما به حماس برای مشارکت نیاز داریم و باید در مورد مهم‌ترین نکات گفت‌وگو کنیم. این همان چیزی است که ما در روز‌های آینده و در طول تعطیلات آخر هفته، روی آن تمرکز خواهیم کرد.»


در حال حاضر، مذاکره‌کنندگان صهیونیست به همراه نمایندگان کشور‌های میانجی در قاهره هستند تا در خصوص پیشنهاد جدید آمریکا گفت‌وگو کنند. آمریکا این طرح را در مذاکرات قطر ارائه کرده و ادعا می‌کند که شکاف‌های بین دو طرف را کاهش خواهد داد. با این حال، حماس این پیشنهاد را نپذیرفته و می‌گوید که ناقض شرایط قبلی بوده و به مواضع صهیونیست‌ها نزدیک‌تر است.

 لیندا توماس گرینفیلد، سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل شب گذشته درباره نحوه پیشرفت مذاکرات پیرامون غزه گفت که روز‌های پیش‌رو بسیار «تعیین‌کننده» بوده و دستیابی به آتش‌بس و توافقنامه آزادی اسرا نزدیک‌تر شده و اکنون در دسترس است.  

با این حال، «حسام بدران» از مقامات ارشد حماس امروز (جمعه) ضمن تاکید بر خواسته اصلی حماس یعنی بیرون راندن اشغالگران از نوار غزه، گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار حفظ نظامیان رژیم در کریدور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است که این امر نشان می‌دهد او تمایل جدی به حصول توافق ندارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره