نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

عملیات حزب‌الله علیه اسرائیل در واکنش به شهادت «فواد شکر»

منبع
تسنيم
بروزرسانی
عملیات حزب‌الله علیه اسرائیل در واکنش به شهادت «فواد شکر»

تسنیم/ حزب‌الله لبنان از اولین پاسخ خود به جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در ضاحیه بیروت طی چند هفته گذشته، خبر داده و اعلام کرد که رزمندگان مقاومت حمله سنگینی به عمق فلسطین اشغالی انجام داده‌اند.

در حالی که اخبار حاکی از تشدید قابل توجه درگیری‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی است، حزب الله در اولین بیانیه خود که صبح امروز منتشر کرد، از نخستین واکنش به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به بیروت و به شهادت رساندن «فواد شکر» فرمانده ارشد نظامی حزب الله خبر داد.

این بیانیه به شکل زیر است:

« ‏" إنّا من المجرمین لمنتقمون"‏

در روز اربعین امام حسین بن علی علیه السلام، سرور و سالار شهیدان، امام آزادگان، مظهر فداکاری و نوع دوستی و سربلندی، در سحرگاه امروز یکشنبه 25 آگوست 2024 و در چهارچوب اولین پاسخ به تجاوز دشمن جنایتکار صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت که منجر به شهادت سید فواد شکر، فرمانده بزرگ جهادی مقاومت و شماری از مردم شریف لبنان، از جمله زنان و کودکان شد، رزمندگان مقاومت اسلامی، یک حمله هوایی با تعداد زیادی از پهپادها به سمت عمق فلسطین اشغالی و به سمت یک هدف نظامی خاص دشمن اسرائیلی آغاز کردند که متعاقبا اعلام خواهد شد.

همزمان با آن رزمندگان مقاومت اسلامی، تعدادی از مواضع و پادگان‌های دشمن صهیونیستی و سکوهای گنبد آهنین را با تعداد زیادی موشک در شمال فلسطین اشغالی مورد هدف قرار دادند.

تکمیل این عملیات نظامی مدتی طول می‌کشد و انشاءالله بعد از آن درباره جریان و اهداف این عملیات بیانیه‌ای مفصل صادر خواهد شد.

مقاومت اسلامی لبنان اکنون و در این لحظات در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و با قدرت مقابل هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی خواهد ایستاد؛ به ویژه اگر آسیبی به غیرنظامیان برسد که در این صورت مجازاتی سخت و بسیار شدید در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود».

حزب‌الله: مرحله اول عملیات با موفقیت کامل انجام شد

حزب الله لبنان در دومین بیانیه خود درباره نخستین واکنش به جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در به شهادت رساندن «فواد شکر» فرمانده ارشد نظامی حزب الله و همچنین شماری از غیرنظامیان لبنانی از جمله زنان و کودکان در بیروت، اعلام کرد که مرحله اول این عملیات انتقام‌جویانه با یاری خداوند، با موفقیت کامل انجام شد.

این بیانیه به شکل زیر است:

« ‏" إنّا من المجرمین منتقمون"‏

اولاً، با یاری خداوند، مرحله اول عملیات با موفقیت کامل انجام شد و در این مرحله پادگان‌ها و مواضع دشمن صهیونیستی برای تسهیل روند عبور پهپادهای تهاجمی به سمت هدف مورد نظر در عمق فلسطین اشغالی مورد هدف قرار گرفت و با لطف خداوند پهپادها طبق برنامه عبور کردند.

دوما، تعداد موشک‌های کاتیوشایی که تاکنون به سمت مواضع دشمن شلیک شده، از 320 فروند فراتر رفته است.

سوماً، مواضع دشمن صهیونیستی که با یاری خداوند متعال مورد هدف قرار گرفته و تلفات مستقیم به آنها وارد شد، به این شکل است.

1-پایگاه میرون

2-آشیانه نظامی (سکوی پرتاب موشک) ناوی زیف


3-پایگاه زعتون

4-آشیانه نظامی الزاعوره

5-پایگاه السهل

6-پادگان کیلع در جولان اشغالی سوریه

7-پادگان یوآو در جولان اشغالی سوریه

8-پایگاه نفح در جولان اشغالی سوریه

9-پایگاه یردن در جولان اشغالی سوریه

10-پایگاه عین زی تیم

11-پادگان راموت نفتالی

چهارماً، سایر جزئیات درباره این عملیات نظامی در بیانیه‌های بعدی اعلام خواهد شد».

صبح امروز حزب‌الله لبنان از اولین پاسخ خود به جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در ضاحیه بیروت طی چند هفته گذشته، خبر داده و اعلام کرد که رزمندگان مقاومت حمله سنگینی به عمق فلسطین اشغالی انجام داده‌اند.

حزب‌الله اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی، یک حمله هوایی با تعداد زیادی از پهپادها به سمت عمق فلسطین اشغالی و به سمت یک هدف نظامی خاص دشمن اسرائیلی آغاز کردند که متعاقبا اعلام خواهد شد.

طبق این بیانیه، همزمان با آن رزمندگان مقاومت اسلامی، تعدادی از مواضع و پادگان‌های دشمن صهیونیستی و سکوهای گنبد آهنین را با تعداد زیادی موشک در شمال فلسطین اشغالی مورد هدف قرار دادند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar