نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ادعای وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: در مسجدالاقصی کنیسه می سازم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ادعای وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: در مسجدالاقصی کنیسه می سازم

ایرنا/ وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با طرح ادعاهایی گفت که قصد ساخت کنیسه در مسجدالاقصی را دارد.

به نقل از خبرگزاری سما، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به تندروی مشهور است در اظهاراتی گفت: سیاست ما اجازه می دهد که در کوه معبد(مسجدالاقصی) نماز بخوانیم. در آنجا قانون برای یهودیان و مسلمانان مساوی است و من قصد دارم که در آنجا کنیسه بسازم.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات بن گویر اعلام کرد که تغییراتی در وضعیت کنونی مسجدالاقصی ایجاد نشده است.

همچنین موشه آربل، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهاراتی بن گویر گفت: نتانیاهو باید فورا تحرکاتی اتخاذ کند و مواضع بن گویر درمود مسجدالاقصی را متوقف کند.

وی گفت: بن گویر حکمت و تدبیر ندارد و این امر منجر به خونریزی خواهد شد.

آربل افزود: اظهارات بن گویر ائتلاف های راهبردی ما علیه ایران را در معرض خطر قرار می دهد.

از سوی دیگر منابع خبری به طور همزمان اعلام کردند که تعدادی از صهیونیست‌های تندرو ساعاتی پیش به مسجد الاقصی یورش برده و در محوطه‌های آن اقدامات تحریک آمیز انجام دادند.

یورش صهیونیست های تندرو با حمایت کامل پلیس این رِژیم انجام شده است.

اخیرا نیز حدود یک هزار و ۴۰۰ شهرک نشین صهیونیست به سرکردگی بن گویر به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس یورش بردند و به این مکان مقدس هتک حرمت کردند. شهرک نشنیان اسرائیلی همچنین در صحن مسجدالاقصی دست به حرکات و شعارهای تحریک آمیز زدند.

این یورش به مناسبت سالگرد موسوم به ویرانی «هیکل» که مورد ادعای تل آویو است، انجام شده است. رژیم اسرائیل می‌خواهد بر مسجدالاقصی سیطره یابد و آن را تخریب کند زیرا به عقیده موهوم آنها در زیر این مسجد، «هیکل» مورد ادعایی آنها قرار دارد و آنها به دنبال ساخت دوباره این هیکل به جای مسجدالاقصی هستند.

هتک حرمت به مسجدالاقصی در حالی است که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنایات علیه نوار غزه را آغاز کرده است و تاکنون در این حملات ددمنشانه بیش از ۴۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۹۳ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

در این مدت کرانه باختری و قدس اشغالی نیز صحنه درگیری نظامیان اسرائیلی با فلسطینیان خشمگین بوده است که در نتیجه آن شماری از فلسطینیان بی‌دفاع به شهادت رسیده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره