نماد آخرین خبر

اندونزی میزبان بزرگترین رزمایش منطقه‌ای شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اندونزی میزبان بزرگترین رزمایش منطقه‌ای شد

ایرنا/ هزاران نفر از نیروهای ارتش اندونزی به همراه آمریکا و هشت کشور دیگر رزمایش منطقه ای خود را از امروز به مدت ۲ هفته با تمرکز بر توانایی‌های مشترک در منطقه هند و اقیانوسیه آغاز کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این رزمایش سالانه تحت عنوان «سپر فوق گارودا» (Super Garuda Shield) در «سیدوارجو» (SIDOARJO)، جاوه شرقی آغاز شد و بیش از چهار هزار و ۴۰۰ سرباز اندونزیایی در این رزمایش شرکت دارند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: درحالی این رزمایش منطقه ای به ‌ویژه در دریای جنوبی چین برگزار می شود که در سال ۲۰۲۴ میلادی شاهد افزایش تنش‌ها میان کشورهای حاضر در منطقه با پکن بر سر ادعای حاکمیت بر سواحل و جزایر مورد مناقشه هستیم.

ارتش اندونزی اعلام کار که حدود یکهزار و ۸۰۰ نیروی آمریکایی و صدها نیروی نظامی از سایر کشورهای جهان در این رزمایش حضور دارند.

«چارلز فلین» (Charles Flynn) ژنرال آمریکایی و فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه اقیانوسیه، هفته گذشته در بیانیه‌ای درخصوص برگزاری این رزمایش مدعی شد که این رزمایش ها نشان دهنده تعهد به امنیت و ثبات در منطقه هند و اقیانوسیه است.

خبرگزاری فرانسه افزود: نیروهای نظامی از ارتش کشورهای استرالیا، ژاپن، انگلیس، سنگاپور، کره جنوبی، کانادا، نیوزیلند و فرانسه در این رزمایش شرکت کردند.

درهمین حال کشورهای برزیل، آلمان، مالزی، فیلیپین، تایلند، هلند، تیمور شرقی و گینه نو نیز به عنوان کشورهای ناظر در این رزمایش حضور دارند.

به گزارش ایرنا، درحالی اندونزی به همراه نظامیان ارتش ۹ کشور از جمله آمریکا در این بخش از جهان رزمایشی با این ابعاد را برگزار می کند که دریای جنوبی چین واقع در منطقه هند و اقیانوسیه در سال جاری میلادی یکی از ملتهب ترین نقاط جهان به شمار می رود؛ چراکه پکن تقریبا بر تمامی مناطق دریای جنوبی چین از جمله مناطقی که فیلیپین، اندونزی، ویتنام و برونئی ادعای مالکیت آنها را دارند، کنترل داشته و برای حفاظت از منافع خود مجموعه ای از کشتی ها را در این منطقه مستقر کرده است.

درهمین حال «جینگ جیانفنگ» معاون رئیس ستاد مشترک در «کمیسیون مرکزی نظامی چین» در مورخ ۱۲ خرداد امسال در حاشیه نشست امنیتی در سنگاپور اعلام کرد که آمریکا بزرگترین چالش برای امنیت و ثبات منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: راهبرد واشنگتن در این منطقه با هدف ایجاد اختلاف و تضعیف ثبات است و آمریکا ایجاد نسخه آسیایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در این بخش از جهان دنبال می کند.

جینگ با تاکید بر اینکه اتحادها از نوع آمریکایی فقط منجر به بی ثباتی در منطقه می‌شود، تصریح کرد: طبیعی است که همسایه‌ها گاهی اوقات دعوا کنند، اما ما باید به جای دعوت گرگ‌ها به خانه خود و بازی با آتش، اختلافات را از طریق گفت وگو و مشورت حل کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره