نماد آخرین خبر

رام‌الله: اجازه لطمه زدن به مسجد الاقصی را نمی‌دهیم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رام‌الله: اجازه لطمه زدن به مسجد الاقصی را نمی‌دهیم

ایسنا/ ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد درخواست‌های وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک کنیسه در مسجد الاقصی بسیار خطرناک است.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: درخواست‌های ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل برای ایجاد یک کنیسه در مسجد الاقصی بسیار خطرناک است. ملت فلسطین هرگز لطمه زدن به مسجد الاقصی را قبول نمی‌کنند. مسجد الاقصی خط قرمزی است که اجازه لطمه زدن به آن را نمی‌دهیم. این درخواست مردود تلاشی برای کشاندن منطقه به جنگی دینی است که همه در آن خواهند سوخت. مساحت این حرم شریف که ۱۴۴ دونم است تنها ملک فلسطینی‌ها است.

طبق گزارش سما، وی گفت: ما از جامعه بین‌المللی به ویژه دولت آمریکا می‌خواهیم اقدامی فوری برای مهار کردن این کابینه تندرو و مجبور کردن آن به پایبندی به وضعیت قانونی و تاریخی مسجد الاقصی اتخاذ کنند. حمایت سیاسی، نظامی و مالی آمریکا این تندروها را به ادامه تجاوزات خود علیه مردم، سرزمین و مقدسات فلسطین تشویق کرده است. آمریکا مسؤولیت جنگ نسل کشی علیه ملت ما در غزه و قتل و بازداشت و تخریب در کرانه باختری از جمله منطقه قدس را برعهده دارد. درنتیجه آمریکا باید رژیم اشغالگر را به توقف تجاوزات و اقدامات تروریستی شهرک نشینانش مجبور کند.

پیش از این «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی جنجالی گفت: «در مسجد الاقصی کنیسه‌ای را خواهم ساخت.»

طبق گزارش شبکه الجزیره، این اظهارات بن گویر واکنش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

نتانیاهو در این باره گفت: هیچ تغییری در وضعیت حقوقی و قانونی موجود در مسجد الاقصی صورت نخواهد گرفت.

در همین راستا، «یائیر لاپید» رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی در این باره گفت: کل منطقه شاهد ضعف نتانیاهو دربرابر بن گویر است.

بن گویر بارها با همراهی شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی یورش برده و به هتک حرمت این مکان مقدس پرداخته است. این اقدام او اعتراض‌های شدید داخلی و خارجی را به همراه داشته است و مقامات رژیم صهیونیستی وی را خطری برای امنیت رژیم اشغالگر می‌دانند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره