نماد آخرین خبر

هشدار السیسی نسبت به شکل‌گیری جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هشدار السیسی نسبت به شکل‌گیری جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه

ایرنا/ رئیس جمهوری مصر در گفت‌وگوی تلفنی با همتای بلغارستانی خود نسبت به تشدید تنش در منطقه و خطر تبدیل شدن آن به جنگ منطقه‌ای هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه الوطن، ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این تماس به وضعیت خاورمیانه و نوار غزه پرداخته شد و عبدالفتاح السیسی و همتای بلغارستانی وی آخرین تحولات تلاش‌های مصر برای دستیابی به آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه را مورد بررسی قرار دادند.

طبق این بیانیه، دو طرف همچنین بر ضرورت پایان دادن به فاجعه ملت فلسطین در غزه تاکید کردند.

السیسی نیز بر اهمیت ایفای نقش تعیین کننده جامعه بین‌المللی در خصوص به رسمیت شناختن بین المللی کشور فلسطین و حمایت از روند صلح در منطقه و راه‌حل «دو دولتی» تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر در ادامه نسبت به ادامه تشدید تنش در منطقه و احتمال تبدیل ان به جنگ منطقه‌ای و همچنین پیامدهای خطرناک ناشی از آن برای همه مردم منطقه هشدار داد.

السیسی پیشتر نیز پس از «عملیات روز اربعین» حزب‌الله لبنان و پاسخ این جنبش به رژیم صهیونیستی نسبت به تشدید تنش در منطقه هشدار داده بود.

حزب‌الله لبنان صبح یکشنبه اعلام کرد که مرحله نخست پاسخ به ترور «فواد شکر» فرمانده جهادی خود را به پایان رساند.

در این مرحله از پاسخ، حزب‌الله ۱۱ پایگاه و موضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

در همین راستا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اعلام کرد که هدف اصلی این عملیات ۲ پایگاه امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در تل‌آویو بوده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که این عملیات علی‌رغم آمادگی بالای رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه، با موفقیت انجام و دشمن در این باره متحمل شکست اطلاعاتی شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره