نماد آخرین خبر

«نبیل عربی» دبیرکل اسبق اتحادیه عرب پس از طی یک دوره بیماری درگذشت

منبع
مهر
بروزرسانی
«نبیل عربی» دبیرکل اسبق اتحادیه عرب پس از طی یک دوره بیماری درگذشت

مهر/ نبیل العربی، دبیرکل اسبق اتحادیه عرب و یکی از دیپلمات‌های کارکشته مصری به دلیل بیماری در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

به نقل از عربی ۲۱، «نبیل العربی» دبیرکل اسبق اتحادیه عرب پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۸۹ سالگی در قاهره، پایتخت مصر درگذشت.

بر پایه این گزارش، العربی در سال ۱۹۳۵ در مصر دیده به جهان گشود و در رشته حقوق وارد دانشگاه شد و مدارج عالی خود را در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش حقوق بین الملل و سپس در مقطع دکتری در گرایش علوم قضائی از دانشگاه نیویورک به اتمام رساند.

وی مدتی سفیر مصر در هند بود و سپس در اواخر دهه هشتاد میلادی نماینده این کشور در ژنو، مقر سازمان ملل متحد بود و سپس برای مدت ۸ سال حدفاصل سال‌های ۱۹۹۱ -۱۹۹۹ در نیویورک به فعالیت خود ادامه داد.

العربی به سبب تخصصی که در حقوق بین الملل داشت مدتی مسند قضاوت در دیوان بین المللی دادگستری را بر عهده داشت و همچنین، عضو مجمع کمیسیون حقوق بین الملل سازمان ملل متحد بود.

وی همچنین در جریان کنفرانس سازش کمپ دیوید در سال ۱۹۷۸ سمت مشاور حقوقی هیئت مصری در این مذاکرات را عهده دار بود.

دیپلمات کارآزموده مصری همچنین در سال ۲۰۱۱ میلادی به عنوان وزیر خارجه مصر تعیین شد.

دیپلمات ۸۹ ساله مصری نبیل العربی پس از انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ وزارت امور خارجه مصر را بر عهده گرفت و در ۱۵ می ۲۰۱۱ به عنوان دبیرکل اتحادیه عرب جانشین عمرو موسی شد و سپس در سال ۲۰۱۶ میلادی از این منصب کنار رفت.

وزارت خارجه مصر در پی درگذشت نبیل العربی، در بیانیه در توصیف جایگاه وی نوشت: «بی شک، وی یکی از ارکان دیپلماسی مصر و از نمادهای درخشان این کشور در همه قرون بود.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره