نماد آخرین خبر

مودی، بایدن را از نتایج سفر خود به اوکراین مطلع کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مودی، بایدن را از نتایج سفر خود به اوکراین مطلع کرد

ایرنا/ نخست وزیر هند در تماسی تلفنی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وی را از نتایج سفر اخیر خود به اوکراین و تلاش‌ها برای برقراری صلح و ثبات در این کشور اروپایی مطلع کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه هند دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مودی در این تماس تلفنی بر «موضع همیشگی هند در حمایت از گفت‌وگو و دیپلماسی تاکید و حمایت خود را از بازگشت سریع صلح و ثبات» به اوکراین ابراز کرد.

بر اساس این بیانیه، مودی و بایدن همچنین بر «لزوم احیای حاکمیت نظم و قانون در بنگلادش و تضمین امنیت اقلیت‌ها خصوصا هندوها» در این کشور آسیایی تاکید کردند.

مودی اخیرا به دلیل سفر به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انتقادات اوکراینی‌ها را برانگیخت. وی روز جمعه به کی‌یف رفت و در دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد: هیچ مساله‌ای نباید در میدان جنگ حل و فصل شود.

در همین حال، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید دوشنبه شب درباره تماس تلفنی بایدن و مودی اظهار کرد که واشنگتن از همه کشورهایی که به دیدگاه‌های زلنسکی درباره پایان یافتن جنگ گوش می‌دهند، حمایت می‌کند.

وی افزود: ما از هر کشوری که خواهان کمک به زلنسکی و همکاری برای رسیدن به صلحی عادلانه است، استقبال می‌کنیم.

زلنسکی خواهان خروج روسیه از تمام سرزمین‌هایی است که در پی جنگ فوریه ۲۰۲۲ به کنترل خود در آورده است.

هند تاکنون آشکارا از این موضع حمایت خود را اعلام نکرده است. دهلی‌نو هر چند که روابط نزدیکی با واشنگتن دارد اما به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه ملحق نشده و خرید نفت از مسکو را افزایش داده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره