نماد آخرین خبر

طالبان: خواستار دولت مستقل فلسطین هستیم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
طالبان: خواستار دولت مستقل فلسطین هستیم

ایرنا/ معاون سیاسی حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با مردف القاشوطی سرپرست سفارت قطر در کابل از مواضع و سیاست قطر درباره موضوع فلسطین قدردانی کرد و با اشاره به مسئولیت جهان اسلام، گفت که افغانستان خواستار دولت مستقل فلسطین است.

این مقام حکومت سرپرست با بیان اینکه مناسبات حکومت سرپرست افغانستان با جهان در حال گسترش است، افزود: حکومت افغانستان از جهان اسلام توقع دارد در کشورهای خود برای جوانان افغان زمینه تحصیلات عالی را فراهم نمایند.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی حکومت سرپرست از گسترش همکاری و روابط مثبت قطر با افغانستان قدردانی کرد و این کشور را دوست افغانستان خواند.

معاون سیاسی دولت سرپرست گفت: نشستی که قرار است به همکاری مقامات قطری در مورد افغانستان در دوحه برگزار گردد، قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد که قطر در سیاست خارجی افغانستان جایگاه مهم دارد و کابل علاقه‌مند همکاری دو جانبه با دوحه در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، تعلیمی، صنعت و سرمایه‌گذاری می‌باشد.

مردف القاشوطی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از موضوع کابل در خصوص مسئله فلسطین، گفت: قطر به کمک‌های بشردوستانه به افغان‌ها ادامه می‌دهد و می‌خواهد که در بخش‌های مختلف، همکاری خود را با حکومت سرپرست افغانستان گسترش دهد.

وی افزود: بر اساس مناسبات دوجانبه، قطر برنامه آموزش‌های کوتاه مدت را برای شماری از جوانان افغان درارتقای ظرفیت در بخش بانکداری دایر می‌نماید.

القاشوطی همچنان با توجه به ارزش روابط حکومت سرپرست افغانستان و قطر، بیان داشت تلاش می‌کند تا پروازهای مستقیم میان کابل – دوحه آغاز گردد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره