نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

فشار زلنسکی بر آمریکا برای تایید حملات عمیق‌تر به داخل روسیه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فشار زلنسکی بر آمریکا برای تایید حملات عمیق‌تر به داخل روسیه

ایسنا/ زلنسکی پس از دیدار نمایندگان او با مقامات ارشد آمریکایی در واشنگتن فشارها را بر ایالات متحده برای اجازه دادن به کی‌یف به منظور هدف قرار دادن عمق خاک روسیه افزایش داده است.

واشنگتن بیش از ۵۰ میلیارد دلار کمک نظامی از ۲۰۲۲ که زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین است، برای کی‌یف تامین کرده اما استفاده از تسلیحاتی را که به اوکراین داده برای عملیات برون مرزی و عمیق‌تر در خاک روسیه محدود کرده است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از دیدار نمایندگانش با مقام‌های ارشد آمریکایی در واشنگتن گفت: حملات روسیه را می‌توان با حمله به فرودگاه‌ها، پایگاه‌ها و لجستیک نظامی این کشور خنثی کرد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، وی در یک سخنرانی ویدئویی افزود: «ما هر روز در مورد این موضوع با شرکای خود صحبت می‌کنیم. ما آنها متقاعد می‌کنیم. ما استدلال ارائه می‌دهیم.»
وی افزود، پاکسازی آسمان اوکراین از بمب‌های هدایت شونده روسیه «گامی قوی برای وادار کردن مسکو به پایان دادن به جنگ و صلح عادلانه» خواهد بود.

زلنسکی با درخواست از آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان ادامه داد: «ما به ظرفیت‌هایی نیاز داریم تا بتوانیم از اوکراین و مردم اوکراین محافظت کنیم. ما به مجوزهایی برای استفاده از گلوله‌های دوربرد و ظرفیت‌های دوبرد شما و همچنین موشک‌ها نیاز داریم.»
رئیس جمهور اوکراین ادامه داد نمایندگان اوکراین تمامی جزئیات لازم را به شرکای کی‌یف گفته‌اند.
این اظهارات از سوی زلنسکی پس از آن مطرح شده که رستم امروف، وزیر دفاع این کشور که جمعه و شنبه به همراه هیئتی برای دیدار با مقامات و کارشناسان آمریکایی در واشنگتن به سر می‌برد، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان مدعی شد کی‌یف نشان می‌دهد فرودگاه‌های روسیه که برای ضربه زدن به شهرهای اوکراین استفاده می‌شوند در محدوده حملات عمیق قرار دارند.
وی در ادامه مصاحبه خود مدعی شده بود: «ما توضیح داده‌ایم که برای محافظت از شهروندان به چه نوع قابلیت‌هایی نیاز داریم، بنابراین امیدوارم صدای ما شنیده شود.»
قرار است زلنسکی شخصا ماه آتی میلاد در حین حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک طرح‌هایش را برای پیروزی به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تحویل دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره