نماد آخرین خبر

آثار شکنجه و سوختگی بر بدن اسیر شهید غزه

منبع
العالم
بروزرسانی
آثار شکنجه و سوختگی بر بدن اسیر شهید غزه

العالم/ منابع فلسطینی از شهادت یکی از اسیران باریکه غزه در زندان اسرائیلی الرمله در 16 آگوست جاری به دلیل شکنجه و بی توجهی در رسیدگی پزشکی به او خبر دادند.

شورای امور اسرا و آزادشدگان و باشگاه اسیر فلسطینی با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند : یکی از اسرای اهل غزه به نام نصر سالم سعید زیاره در سن 65 سالگی در زندان الرمله در تاریخ 16 آگوست به شهادت رسید.

در این بیانیه آمده است: "زیاره یکی از ده‌ها اسیر اهل غزه است که زیر شکنجه‌های سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. این رژیم همچنان از افشای هویت اغلب این شهدا طفره می رود و حاضر به تحویل دادن پیکر آنها نیست".

زیاره به گفته خانواده‌اش در 29 دسامیر 2023 همراه با فرزند 37 ساله اش به نام جهاد بازداشت شد. بر پایه اطلاعاتی که به دست آمده است، فرزند وی در زندان نقب است. زیاره متأهل است و 7 فرزند دارد. نظامیان صهیونیست او را از منزلش در حی التفاح در شهر غزه بازداشت کرده و وی را به همراه فرزندش در داخل منزلش مورد بازجویی و آزار و اذیت قرار دادند.

این دو مرکز اعلام کردند که در زندان الرمله با اسرا ملاقات کرده اند. نمایندگان این دو نهاد گفته‌اند شهید زیاره یک هفته قبل از شهادت، به زندان الرمله انتقال یافته بود. او اوضاع جسمی بسیار بدی داشت از جمله روی بدنش آثار سوختگی مشهود بود.

در این بیانیه تصریح شده است که با شهادت زیاره، تعداد اعلام‌ شده اسرای شهید از 7 اکتبر به 24 نفر رسید. البته این آمار ، رسمی است و مربوط به کسانی است که شناسایی و هویتشان تأیید شده است.

طبق این بیانیه ، رژیم صهیونیستی همچنان بر مخفی کردن هویت ده ها شهید اسیر در زندان های این رژیم اصرار می ورزد و هیچ رقم دقیق و نهایی تا امروز اعلام نشده است. البته زندانیانی را هم که به طور میدانی اعدام شده‌اند، باید به این آمار اضافه کرد.

این دو نهاد رژیم صهیونیستی را مسئول کامل شهادت نصر زیاره دانسته اند؛ وی در زمان بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته و در شرایط بد و تحقیرآمیز نگه‎داری می‌شده است.

آنها از سازمانهای حقوقی بین المللی خواسته‌اند با پایان دادن به ضعف و ناتوانی خود در برابر نسل‌کشی در غزه، تصمیم‌های روشنی برای محاکمه رژیم صهیونیستی و توقف جنایت ها و تجاوزگری این رژیم بگیرند.

به گفته این دو نهاد، هیچ اطلاعات روشن و دقیقی درباره تعداد زندانیان غزه وجود ندارد. کما اینکه اداره زندان های این رژیم تعداد کسانی را که به اصطلاح "افراد مسلح غیر قانونی" نامیده، هزار و 584 نفر اعلام کرده است در حالی که رسانه های این رژیم گفته اند بیش از 4 هزار 500 نفر در اسارت این رژیم هستند.

در این بیانیه، تعداد شهدای جنبش اسیر از سال 1967 به 261 نفر رسیده است البته این آمار، صرفا آمار اعلام شده از سوی نهادهای معتبر طی سالیان گذشته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره