نماد آخرین خبر

کمیته بین‌المللی نجات: افغانستان نباید فراموش شود

منبع
تسنيم
بروزرسانی
کمیته بین‌المللی نجات: افغانستان نباید فراموش شود

تسنیم/ کمیته بین‌المللی نجات با اشاره به سومین سالروز خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرد جامعه جهانی نباید افغانستان را فراموش کند.

 کمیته بین‌المللی نجات در بیانیه‌ای اظهار داشت مردم افغانستان هنوز به کمک‌های بیشتری نیاز دارند و جامعه جهانی نباید این کشور را فراموش کند.

آخرین نظامی آمریکایی در 30 آگوست 2021 فرودگاه کابل را ترک کرد و این کشور به حضور 20 ساله خود در افغانستان پایان داد.

«سلما بن آیسا» رئیس کمیتۀ بین‌المللی نجات گفت ناامنی غذایی در افغانستان نگران کننده است و در شرایط کنونی یک نفر از هر چهار افغان نمی‌داند که وعد غذایی بعدی خود را چگونه تامین کند.

وی تاکید کرد با آن که جهان با بحران‌های بیشتری روبرو است اما جامعۀ بین‌المللی نباید کمک‌های مالی خود را به افغانستان کاهش دهد و یا متوقف کند.

پیش از این نیز شماری از نهادهای امدادرسان بین‌المللی هشدار داده بودند افغانستان بدون «حمایت و مشارکت مداوم جامعه بین المللی» در خطر تبدیل‌شدن به یک «بحران فراموش‌شده» قرار خواهد گرفت.

بر اساس آمار برنامه پاسخگویی به نیازهای بشری ملل در افغانستان، 23.7 میلیون نفر به کمک‌های بشری نیاز دارند که از این جمله 52 درصد کودکان و 25 درصد دیگر زنان هستند.

برخی نهادهای امدادرسان تاکید کرده اند که اگرچه کمک‌های بشردوستانه راه نجاتی برای جوامع افغانستان است اما کاهش بودجه تاثیر نامطلوبی بر زندگی روزمره مردم این کشور دارد.

سازمان ملل برای پاسخگویی به نیازهای بشردوستانه در افغانستان در سال جاری میلادی 3.1 میلیارد دلار درخواست کرده بود اما تا 13 اگوست 2024 تنها 25 درصد از بودجه درخواستی تامین شده بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره