نماد آخرین خبر

تاکید پوتین بر ادامه داشتن عملیات نظامی روسیه در اوکراین

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تاکید پوتین بر ادامه داشتن عملیات نظامی روسیه در اوکراین

باشگاه خبرنگاران/ رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که عملیات نظامی این کشور در اوکراین تا رسیدن به امنیت روسیه و شهروندانش ادامه خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که سران کشورهای غربی اوکراین را ابزاری در نبرد با روسیه کرده اند، به همین دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین تا تامین امنیت روسیه و شهروندانش ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش آر تی، او در مصاحبه با روزنامه مغولستانی اُنودور در آستانه سفر خود به مغولستان افزود: سران غرب همچنان به ارائه هرگونه حمایت سیاسی، مالی و نظامی از رژیم کی یف ادامه می‌دهند و آن را سلاحی در نبرد با روسیه می‌دانند، ما از همه اینها آگاه هستیم.

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: دلیل اصلی فاجعه اوکراین سیاست عمدی ضد روسی است که غرب و در راس آن آمریکا در پیش گرفته است.

کرملین اعلام کرد که پوتین به دعوت اوخناگین هورالسوخ، رئیس جمهور مغولستان برای شرکت در جشن هشتاد و پنجمین سالگرد پیروزی ارتش شوروی بر ژاپن و آزادی مغولستان در طول جنگ جهانی دوم، در ۳ سپتامبر به مغولستان سفر خواهد کرد.

 پوتین قرار است با روسای پارلمان و وزرای مغولستان دیدار و گفتگو کند که شامل تقویت روابط شراکت استراتژیک بین دو کشور است.

این سفر درحالی رخ می‌دهد که مغولستان به عنوان یکی از امضاکنندگان اساسنامه رم ملزم به بازداشت ولادیمیر پوتین در صورت سفر او به این کشور است، اما، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا مغولستان ضمانتی در خصوص‌عدم اجرای این قرار بازداشت فراهم کرده است گفت: چنین مشکلی نداریم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره