نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

بحران نیروی نظامی در ارتش آمریکا

منبع
العالم
بروزرسانی
بحران نیروی نظامی در ارتش آمریکا

العالم/ یک رسانه آمریکایی به بحران‌های پیش‌روی آمریکا در زمینه کاهش نیروی انسانی در ارتش این کشور پرداخت.


نشریه آمریکایی "وکس" با اشاره به شرایط جنگ غزه و اوکراین نوشت که "با وجود تمرکز بسیاری روی توانمندی‌های پهپادی، موشکی و دیگر تسلیحات مدرن، جنگ مدرن همچنان توسط نیروی نظامی و سربازان کنترل می‌شود."
این نشریه در گزارش تحلیلی روز یکشنبه خود نوشت: "در اوکراین، هر ۲ جبهه، تا پاییز ۲۰۲۳ بیش از ۲۰۰ هزار سرباز خود را از دست دادند. موثر بودن مهمات و تسلیحات آمریکایی در روند جنگ اوکراین قابل نادیده گرفته شدن نیست؛ اما در نهایت، تعلیم سریع نیرو توسط اوکراین از سقوط کامل این جنگ در ۲۰۲۲ جلوگیری کرد."
وکس نوشت: در خاورمیانه نیز شرایط مشابه است. با وجود حصار فوق پیشرفته و خودکار اسرائیل در اطراف باریکه غزه، این حصار توسط نیروهای ماهر حماس که از فناوری پیشرفته‌ای برخوردار نبودند، فتح شد. عملیات حماس نیز در نهایت توسط سربازان اسرائیلی خنثی شد. حتی در اسرائیلی که به فناوری‌های نظامی فوق پیشرفته خود می‌بالد، امنیت آن توسط سربازان تأمین شده است.
آمریکا ۵۱ سال پیش این رویکرد را کنار گذاشت و جنگ‌ها و مداخلات متعدد خود را از آن زمان با "نیروی تمام داوطلب" (AVF) انجام داد. اما تمام‌داوطلب نام اشتباهی است. آمریکایی‌ها برای خدمت صف نمی‌کشند و نیروهای تمام‌داوطلب ارتش آمریکا واقعاً یک نیروی کاملاً استخدام شده است. استخدام سالانه قبلی آن از حدود ۱۵۰ هزار آمریکایی عمدتاً جوان، که به طور جداگانه مستقر شده‌اند، به میدان می‌روند و مشوق خدمت هستند، با تلاش و هزینه قابل توجهی همراه است.
ایالات متحده با نیروهای تمام‌داوطلب ۲ جنگ خارجی در عراق و افغانستان را پشت سر گذاشت، اگرچه هیچ یک از این جنگ‌ها یک پیروزی نبود.
طبق این گزارش، جنگ با روسیه، چین، ایران یا کره شمالی شرایط کاملاً متفاوتی خواهد بود، در این جنگ، ارتش آمریکا در عرض چند هفته نسبت به آنچه که این کشور در کل جنگ خود علیه تروریسم (عنوان برنامه آمریکا برای حمله به عراق و افغانستان به بهانه مقابله با تروریسم) تجربه کرد، متحمل خواهد شد.
وکس در ادامه نوشت: «اما با چند برابر شدن بحران‌ها در خارج از آمریکا، تهدید فوری وجودی برای ارتش تمام داوطلب کشور و در نهایت برای امنیت آمریکا، در داخل است: آمریکایی‌ِ کافیِ مایل و قادر به پر کردن رده‌های ارتش وجود ندارند.»
 
سرباز کافی در آمریکا وجود ندارد
طبق گزارش این نشریه آمریکایی، سه مورد از چهار سرویس نظامی بزرگ آمریکا نتوانستند تعداد کافی از نیروهای نظامی در سال ۲۰۲۳ جذب کنند. ارتش در ۲ سال گذشته نتوانسته است به اهداف نیروی انسانی خود دست یابد و هدف با کمبودی ۱۰ هزار نفری روبرو است. امروز، ارتش آمریکا با کاهشی ۴۱ هزار نفری در مقایسه با سال ۲۰۲۱ که کمترین رقم از سال ۱۹۴۰ است، فقط به ۴۴۵ هزار نفر می‌رسد.
وکس همچنین نوشت که میزان نیروهای ذخایر آمریکا نیز از ۷۰۰ هزار نفر در سال ۱۹۷۳ به فقط ۷۶ هزار نفر در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است و در صورت وقوع شرایطی اضطراری، این کشور با کمبود خطرناک نیرو روبرو است و ارتش این کشور حتی نمی‌تواند از ذخایر خود برای جبران تلفات اولیه هرگونه جنگ اولیه شدید استفاده کند.
از طرفی، این نشریه آمریکایی نوشت: آمریکا حتی نمی‌تواند سربازان تازه استخدام کند. تا پیش از همه‌گیری کووید-۱۹، از هر ۱۰ آمریکایی، فقط سه نفر از شرایط لازم برای خدمت در ارتش برخوردار بودند. اما اکنون، با توجه به بحران‌های روانی، چاقی جوانان، اعتیاد به مواد مخدر و دیگر مشکلات مشابه، بسیاری از جوانان آمریکایی از سنین ۱۷ الی ۲۴ سالگی، در صورت لزوم هم نمی‌توانند در ارتش خدمت کنند.
وکس افزود: «حتی در بین افراد واجد شرایط، میزان افرادی که خواهان خدمت در ارتش هستند هم اندک است. طبق نظرسنجی وزارت دفاع در سال ۲۰۲۲، فقط ۱۰ درصد از آمریکایی‌های واجد شرایط در سنین ۱۶ الی ۲۱ به‌دنبال خدمت در ارتش هستند و علت عمده این دست از افراد نیز، مبارزه نیست، بلکه اهداف مادی، همچون سفر، کسب مهارت‌های تازه و میزان پرداختی ارتش است و فقط ۲۴ درصد در بین این افراد، بخاطر غرور ملی خود خواستار عضویت در ارتش شده‌اند.»
این نشریه همچنین افزود: تثبیت بحران "کاهش نیروی مبارز" در دراز مدت، خطری جدی علیه دموکراسی است؛ شهروندی که از ارتش خود جدا شده است، می‌تواند نسبت به مأموریت‌هایی که انجام می‌دهد بی‌تفاوت شود. نظارت و پاسخگویی غیرنظامی وقتی آسیب می‌بیند که ارتش از نظارت و درک عمومی جدا شود. درصد کهنه‌سربازان در کنگره در ۵۰ سال گذشته به شدت کاهش یافته است. اما خطر فوری، عینی‌تر است. اگر اکثر خانواده‌های نظامی تصمیم بگیرند که کشور شایسته خدمات فرزندانشان نیست، ارتش آمریکا ناپایدار خواهد شد.
اما، باوجود این شرایط بحرانی در آمریکا، وکس نوشت که بدترین بحران استخدام در ارتش آمریکا هنوز در راه است. نرخ زاد و ولد در آمریکا پس از بحران مالی ۲۰۰۸ به شدت کاهش یافته، تعداد جوانان ۱۸ ساله آمریکایی قرار است در سال ۲۰۲۵ با ۹.۴ میلیون نفر به اوج خود برسد و سپس تا سال ۲۰۲۹ به حدود ۸ میلیون نفر کاهش یابد. همه‌گیری کووید-۱۹ نیز دوباره روی نرخ زاد و ولد در آمریکا اثر گذاشته و انتظار می‌رود نسل بعدی این کشور از الان نیز کوچکتر شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره