نماد آخرین خبر

هشدار مصر نسبت به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای توسعه جنگ در منطقه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار مصر نسبت به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای توسعه جنگ در منطقه

ایسنا/ مصر نسبت به هرگونه تلاش رژیم صهیونیستی برای توسعه دامنه جنگ در منطقه هشدار داد.

 مصر ضمن هشدار نسبت به هرگونه تلاش رژیم صهیونیستی برای توسعه دامنه جنگ در منطقه، بر مخالفت مجدد خود با هرگونه حضور این رژیم در محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح تاکید کرد.

بر اساس گزارش شبکه الاخباریه مصر، یک منبع بلندپایه مصری با انتقاد شدید از مقامات رژیم صهیونیستی، مجددا بر اصول و عوامل تعیین‌کننده هرگونه توافق صلح به‌ویژه مخالفت قاطعانه با حضور این رژیم در محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح تاکید کرد.

این منبع همچنین تاکید کرد تداوم جنگ کنونی و احتمال توسعه دامنه آن به منطقه، مسأله بسیار جدی و خطرناک است و این امر پیامدهای بدی را در تمامی سطوح به همراه خواهد داشت.

این منبع بلندپایه مصری اعلام کرد کابینه رژیم صهیونیستی مسئول ناکامی رایزنی‌های مربوط به توافق آتش‌بس بوده و سعی دارد با تحمیل شرایط جدید در عرصه میدانی بر بحران داخلی خود سرپوش بگذارد.

در همین راستا، یک منبع آگاه اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه با تیم امنیت ملی خود برای تعیین استراتژی لازم به منظور اعمال فشار نهایی در خصوص انعقاد قرارداد نشستی تشکیل خواهد داد.

رژیم صهیونیستی بر ادامه کنترل نظامی خود بر فیلادلفیا و نتزاریم اصرار دارد، در حالی که حماس در چارچوب هرگونه توافق برای توقف جنگ و تبادل اسرا، به خروج کامل ارتش اشغالگر از نوار غزه، پایبند است.

پیشتر رسانه‌ها و مقام‌های رژیم صهیونیستی از سنگ‌اندازی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در مسیر توافق انتقاد کرده بودند.

ماه‌هاست که قطر و مصر در مذاکرات غیرمستقیم بین اشغالگران و حماس میانجیگری می‌کنند، در حالی که ایالات متحده از طریق تماس و ملاقات با مقامات اسرائیلی، مصری و قطری از این تلاش‌ها حمایت می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره