نماد آخرین خبر

مدیر فرودگاه صنعا: ممانعت عربستان از عبور هواپیمای یمنی غیرقابل توجیه است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مدیر فرودگاه صنعا: ممانعت عربستان از عبور هواپیمای یمنی غیرقابل توجیه است

ایرنا/ مدیر کل فرودگاه بین المللی صنعا در واکنش به ممانعت عربستان از عبور هواپیمای یمنی به سمت اردن، این اقدام را غیرقابل توجیه دانست.

به گزارش شبکه المسیره، «خالد الشایف» اعلام کرد: مقامات سعودی مانع عبور هواپیمای یمنی به سمت امان از حریم هوایی خود شدند و این هواپیما را مجبور به بازگشت کردند، این با وجود انجام همه اقدامات لازم در این زمینه بوده است.

مدیر کل فرودگاه بین المللی صنعا بیان کرد: در سایه تداوم محاصره هوایی تحمیلی علیه یمن، مقامات سعودی مانع از عبور خطوط هوایی یمن از فرودگاه صنعا به فرودگاه بین المللی ملکه علیا از طریق حریم هوایی خود شدند.

الشایف افزود: قرار بود که پرواز یمنی با هماهنگی مرکز جده، به امان برود که مقامات سعودی از این پرواز ممانعت به عمل آوردند.

وی ادامه داد: بیشتر مسافران این هواپیما را بیماران اورژانسی تشکیل می‌دادند و اقدام عربستان هیچ توجیهی ندارد.

مدیر کل فرودگاه بین‌المللی صنعا تاکید کرد: ممانعت از عبور هواپیمای یمنی از طریق حریم هوایی عربستان گواه این است که نظام سعودی همچنان محاصره علیه پروازهای هوایی را اعمال می‌کند.

الشایف گفت: اقدامات عربستان سعودی مغایر با توافق اخیر اعلام شده از سوی سازمان ملل است که اجازه پرواز به اردن و دیگر کشورها را می دهد.

وی افزود: این پرواز مجددا از فرودگاه صنعا به هوا بلند خواهد شد، زیرا توجیه قانونی برای ممانعت از پرواز آن وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، بر اساس توافق بین یمن و ائتلاف سعودی در دو سال پیش، ریاض متعهد شد که در ازای آتش بس و توقف عملیات‌های تلافی جویانه ارتش یمن، به تعهدات خود از جمله توقف حملات هوایی و بازگشایی فرودگاه‌های یمن از جمله فرودگاه صنعا و لغو محاصره این کشور عمل کند.
 

  
  

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره