نماد آخرین خبر

هلند هزینه دفاعی را بیش از ۱۰ درصد افزایش می‌دهد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
هلند هزینه دفاعی را بیش از ۱۰ درصد افزایش می‌دهد

تسنیم/  هلند برای مقابله با آنچه «تهدیدات امنیتی جدید» توصیف کرده، هزینه دفاعی خود را در سال آینده بیش از ۱۰ درصد افزایش خواهد داد.

به نقل از رویترز، دولت هلند امروز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور در سال آینده هزینه‌های دفاعی خود را بیش از 10 درصد افزایش خواهد داد.

بر اساس اعلام آمستردام، دولت بر روی تانک‌ها، جت‌های جنگنده، ناوچه‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی جدید سرمایه گذاری خواهد کرد تا نیروهای خود را در مقابله با تهدیدات امنیتی جدید تقویت کند.

روبن برکلمانز وزیر دفاع هلند تاکید کرد که هزینه های دفاعی 2.4 میلیارد یورو (2.7 میلیارد دلار) افزایش می‌یابد و بودجه سالانه را به حدود 24 میلیارد یورو می‌رساند.

 برکلمانز گفت: تهدیدهای جدید نیاز به اقدام دارند. تهاجم بی رحمانه روسیه در اوکراین نشان می‌دهد که حمله به ائتلاف ناتو دیگر دور از ذهن نیست.

وی مدعی شد که چین، ایران، تروریسم و ​​حملات سایبری نیز تهدیدهای بالقوه‌ای برای امنیت ملی هلند هستند.

او در مراسم ارائه این طرح ها در یک پایگاه نظامی در شهر آمرسفورت هلند در مرکز این کشور ابراز داشت: شاید به نظر برسد که ما در صلح زندگی می کنیم، اما دیگر اینطور نیست.

پس از سال‌ها ریاضت اقتصادی، این محرک هزینه‌های دفاعی هلند را در مسیر رسیدن به حداقل سطح 2 درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) برای اولین بار از زمانی که متحدان ناتو در 10 سال پیش بر روی این آستانه توافق کردند، قرار می‌دهد.

هلند از زمان شروع جنگ اوکراین در فوریه 2022، پس از سال‌ها ریاضت اقتصادی که نیروهایش را به طور قابل توجهی کاهش داده بود، هزینه های نظامی خود را افزایش داده است.

این کشور همچنین یکی از محرک‌های اصلی حمایت نظامی از اوکراین بوده است و در ماه‌های اخیر جزو اولین کشورهایی بود که جت‌های جنگنده F-16 را به کی‌یف تحویل داده است.

برکلمانز خاطر نشان کرد که هلند تا زمانی که نیاز باشد به حمایت نظامی خود از اوکراین ادامه خواهد داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره