نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

برتری ۲ درصدی هریس بر ترامپ

منبع
ايسنا
بروزرسانی
برتری ۲ درصدی هریس بر ترامپ

ایسنا/ بر اساس نظرسنجی امرسون، کامالا هریس دموکرات با دو امتیاز از دونالد ترامپ جمهوری خواه پیشی گرفته و در مجموع ۴۹ درصد از آرای احتمالی در انتخابات ۲۰۲۴ را به دست می‌آورد.

نظرسنجی ملی توسط کالج امرسون نشان داد که دونالد ترامپ از حمایت ۴۷ درصد آمریکایی‌های رای‌دهنده برخوردار است.

این نظرسنجی روز پنجشنبه نشان داد که از ۴ درصد رای دهندگان نامشخص، سه درصد «بلاتکلیف» و یک درصد «می‌خواهند به شخص دیگری رای دهند».

در حالی که کامالا هریس ۵۹ ساله و ترامپ ۷۸ ساله تنها دو رقیب اصلی احزاب در انتخابات هستند، سه رقیب دیگر برای رقابت در کاخ سفید ثبت نام کرده‌اند - «جیل استاین»، یک فعال و پزشک ۷۴ ساله؛ «کرنل وست»، یک فعال و دانشگاهی ۷۰ ساله و «چیس الیور»، یک مدیر فروش ۳۹ ساله.

رابرت اف کندی جونیور، فرزند خانواده مشهور کندی هم در ماه اوت از رقابت کنار رفت و در عوض از ترامپ حمایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هریس در ماه ژوئیه پس از پایان مناظره فاجعه‌بار تلویزیونی جو بایدن با ترامپ، جایگزین او به عنوان نامزد حزب دموکرات شد. از آن تاریخ گرچه هریس برتری خود را نسبت به ترامپ حفظ کرده، اما برتری او کم بوده است.

نظرسنجی سی ان ان در روز چهارشنبه نشان داد که این دو نامزد در حداقل سه ایالت کلیدی تقریباً پا به پای هم پیش می‌روند.

اسپنسر کیمبال، مدیر اجرایی کالج نظرسنجی امرسون تایید کرده که تفاوت بین این دو نامزد بسیار کم است. کیمبال گفت: «رای دهندگان حومه شهرها به طور کلی از هم جدا شده‌اند: ۴۸ درصد از هریس و ۴۷ درصد از ترامپ حمایت می‌کنند. در این بین شکاف جنسیتی نیز نهفته است، مردان مناطق حومه‌ای با ۱۷ درصد برتری طرفدار ترامپ هستند: ۵۷ درصد به ۴۰ درصد و زنان مناطق حومه‌ای نیز با برتری ۱۸ درصدی از هریس حمایت می‌کنند: ۵۶ درصد نسبت به ۳۸ درصد.

در انتخابات ۲۰۲۰، پیشتازی دموکرات‌ها از چهار امتیاز به دو در نظرسنجی‌های ملی کاهش یافت تا اینکه بایدن در اواخر سپتامبر پیش از اولین مناظره خود با ترامپ، مجدداً چهار درصد برتری به دست آورد.

اولین مناظره هریس با ترامپ در ۱۰ سپتامبر خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره