نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ادعای بلینکن: ۹۰ درصد توافق آتش‌بس و تبادل اسرا نهایی شده است!

منبع
مهر
بروزرسانی
ادعای بلینکن: ۹۰ درصد توافق آتش‌بس و تبادل اسرا نهایی شده است!

مهر/ وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که عمده بخش‌های توافق آتش‌بس و تبادل اسرا بین حماس و تل آویو نهایی شده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که بخش عمده توافق آتش‌بس و تبادل اسرا بین حماس و تل آویو نهایی شده و توافق بر سر برخی مسائل باقیمانده است!

بلینکن در نشستی مطبوعاتی در جریان سفر به هائیتی مدعی شد: براساس مشاهدات من، ۹۰ درصد توافق انجام شده اما تعداد کمی از مسائل مهم باقیمانده است که باید برای درباره آنها به توافق برسیم که به هر دو طرف بستگی دارد.

به ادعای بلینکن، هر روزی که از طرفین در نهایی کردن توافق تعلل کنند، «روزی است که می‌تواند اتفاقی دیگر رخ دهد و مسیر مذاکرات را منحرف کند»!

با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نهایی شدن ۹۰ درصد توافق را تکذیب و این ادعا را «دقیقا نادرست» توصیف کرده است!

وی دیروز به فاکس‌نیوز گفت: روایتی وجود دارد مبنی بر اینکه توافقی در کار است که صرفاً یک روایت کذب است. توافقی در کار نیست.

نتانیاهو با ادعای لزوم حضور نظامی اسرائیل در محور فیلادلفیا برای آنچه پیروزی بر حماس خوانده، متعهد شده است که نظامیانش را از این محور راهبردی خارج نخواهد کرد. در سوی مقابل، حماس قویاً هرگونه حضور رژیم صهیونیستی را در این محور رد کرده است. پافشاری نتانیاهو بر موضعش درباره این محور، یکی از موانع نهایی شدن توافق آتش‌بس عنوان شده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ۳۱ مه پیشنهادی سه مرحله‌ای را برای آتش بس و تبادل اسرا ارائه کرد. با این حال، نتانیاهو شروط جدیدی را مطرح کرد که از جمله این شروط می‌توان به ادامه حضور نیروهای ارتش اشغالگر در محور فیلادلفیا و نتساریم اشاره کرد.. حماس اکیداً خواستار توقف جنگ و عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره