نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

پز طالبان با 92 مدال جهانی!

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
پز طالبان با 92 مدال جهانی!

خبرآنلاین/ مسئولان کمیته المپیک، تربیت بدنی و ورزش طالبان می‌گویند که در یک سال گذشته ورزشکاران رشته‌های مختلف افغانستان در مجموع ۹۲ مدال از مسابقات خارجی به دست آورده‌اند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آن ها در برنامه حسابرسی طالبان گفتند که این مدال‌ها شامل ۲۲ مدال طلا، ۳۰ نقره و ۴۰ برنز بوده است.

براساس اطلاعات طالبان، کسب پنج مدال در بازی‌های المپیک آسیایی، راهیابی تیم ملی فوتسال به جام جهانی، قهرمانی تیم ملی ۱۷ سال فوتبال در مسابقات کافا و قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات «جی۲» از دستاوردهای دیگر آنها در یک سال اخیر است.

مسئولان طالان همچنان افزودند که ورزشکاران افغان با اشتراک در چهاردهمین دور بازی‌های اورا آسیا، مقام دوم را از آن خود کرده‌اند.


طبق اطلاعات، در این مسابقات که ورزشکاران از ۱۲ کشور آسیایی حضور داشتند، ورزشکاران افغانستان با کسب 9 مدال طلا، چهار نقره و پنج برونز به دستاوردهای چشم‌گیری دست یافته‌اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده در یک سال گذشته چهار هزار مسابقه تشویقی، مناسبتی و رسمی میان ورزشکاران رشته‌های مختلف در افغانستان برگزار شده است.

برگزاری دور سوم مسابقات والیبال، دور پنجم لیگ بزکشی، دور سوم لیگ فوتبال، دور سوم لیگ فوتسال و دور دوم لیگ غرسی از دستاوردهای دیگر آنها عنوان شده است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که طالبان پس از تسلط دوباره‌شان بر افغانستان، زنان و دختران را از ورزش محروم کرده و بر ورزشکاران مرد نیز محدودیت‌های شدید را وضع کرده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره