نماد آخرین خبر

پلوسی: اسرائیل شریک امنیتی آمریکاست

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پلوسی: اسرائیل شریک امنیتی آمریکاست

ایسنا/ رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در حالی که گفت وضعیت در نوار غزه «غیر قابل تحمل» است، همچنان بر حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات سابق مجلس نمایندگان آمریکا با وجود اذعان به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی در نوار غزه و ایجاد وضعیتی «غیر قابل تحمل» در این باریکه، همچنان بر حمایت واشنگتن از این رژیم تاکید کرده و این رژیم را «شریک امنیتی» آمریکا خواند و مدعی شد که «حق دفاع از خود دارد.»

به نوشته وبگاه «هیل»، پلوسی در ادامه این اظهاراتش عنوان کرد واشنگتن باید بر تل‌آویو به منظور کاستن از تلفات غیرنظامیان در نوار غزه اعمال نفوذ کند.

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در ضمن حضورش در «فستیوال تگزاس تریبیون» در شهر آستین با این پرسش مواجه شد که آیا دموکرات‌های کنگره آمریکا به حمایت از ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد.

پلوسی در پاسخ گفت: «بحث بر سر تمایز قائل شدن است و اینکه کجا خطوط قرمز را تعیین کنید.»

نانسی پلوسی ادعا کرد: «ما همیشه گفته‌ایم به اسرائیل برای دفاع از خودش کمک خواهیم کرد و مردم ممکن است به این فکر کنند که برخی از تسلیحات توسط آنها به شکلی تهاجمی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این یک چالش بوده و شاید به آن آسانی که به نظر می‌رسد، نباشد. اما من بر این باورم ما باید بتوانیم بیشتر از اهرم خود بر اسرائیل استفاده کرده تا اطمینان حاصل کنیم که ما در صدمات جانبی به غیرنظامیان شریک نیستیم.»

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای بار دیگر از سر گرفته شد.

در حالی که بیش از ۱۱ ماه از جنگ غزه می‌گذرد بیش از ۴۰۰۰۰ فلسطینی طبق اعلام مقام‌های بهداشت و درمان نوار غزه، در حملات این رژیم به شهادت رسیده‌اند که عمدتا شامل زنان و کودکان هستند.

کاخ سفید همچنان که طی این ماه‌ها با تداوم ارسال کمک‌های تسلیحاتی سنگین برای رژیم صهیونیستی در جنایات این رژیم علیه مردم غزه شریک بوده اما در عین حال مدعی اعمال فشار بر این رژیم به منظور جلوگیری از کشتار غیرنظامیان در نوار غزه است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه با نادیده گرفتن جنایات صهیونیست‌ها، اتهاماتی علیه جنبش فلسطینی حماس مطرح کرد و گفت هفتم اکتبر «یک روز وحشتناک بود و تبعاتش هم وحشتناک بودند.»

او ادامه داد: «مساله بر سر این نیست که چطور به اینجا رسیدیم اما مساله این است که باید راه بهتری برای رسیدگی به مساله وجود داشته باشد تا اینکه ده‌ها هزار فلسطینی کشته شوند.»

این سیاستمدار دموکرات‌ آمریکایی در ماه آوریل گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را یک «مانع» برای «راه‌حل ۲ دولتی» خوانده و گفته بود که او باید استعفا دهد.

او در مصاحبه اخیرش با گفتن اینکه از رسیدن به راه‌حل ۲ دولتی حمایت می‌کند، اظهار کرد: «تا زمانی که ما به یک راه‌حل برسیم همچنان این چالش‌ها را خواهیم داشت اما چنین وضعیتی واقعا تاثربرانگیز است.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره