نماد آخرین خبر

اتهام‌زنی متقابل روسیه و اوکراین در مورد حملات اخیر

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اتهام‌زنی متقابل روسیه و اوکراین در مورد حملات اخیر

ایرنا/  در حملات هوایی شب گذشته به مناطق مرزی روسیه و اوکراین، این دو کشور یکدیگر را به دست داشتن در این حملات متهم می کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رویترز، مقامات نظامی اوکراینی مستقر در شمال شرقی این کشور در کانال تلگرامی خود اعلام کردند که در پی این حملات در شهر «سومی» دو نفر کشته و چهار نفر از جمله دو کودک زخمی شدند. آن ها همچنین مدعی شدند در نتیجه این حملات چندین ساختمان مسکونی و خودرو نیز آسیب دیده اند.

این در حالی است که ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه «بلگورود» در کانال تلگرامی خود از زخمی شدن سه غیر نظامی که دو نفر از آن ها کودک هستند، در این منطقه در جنوب غربی روسیه خبر داد.

وی افزود: در مجموع حدود ۱۵ ساختمان مسکونی نیز در حملات هوایی شب گذشته اوکراین آسیب دیده اند.

وزارت دفاع روسیه نیز در پیامی از رهگیری و سرنگونی دو پهپاد اوکراینی بر فراز بلگورود خبر داد.

خبرگزاری رویترز در این گزارش افزود: هنوز شواهدی مبنی بر صحت این ادعاها به دست نیامده است.

مناطق سومی و بلگورود در معرض حملات هوایی گسترده ای قرار گرفته اند. اما هر دو طرف مناقشه حمله به غیرنظامیان را تکذیب می کنند و تاکید دارند تنها هدف این حملات از بین بردن زیر ساخت های نظامی است.

گزارش ها حاکی از آن است که از زمان آغاز تنش ها میان مسکو و کی یف در فوریه ۲۰۲۲ تا کنون هزاران غیر نظامی کشته و میلیون ها شهروند اوکراینی آواره شده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره