نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

طرح ترور «پاپ» در اندونزی خنثی شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
طرح ترور «پاپ» در اندونزی خنثی شد

ایسنا/ پلیس اندونزی هفت نفر را از بابت دست داشتن در طرح ترور با هدف حمله به پاپ فرانسیس در جریان سفرش به جاکارتا دستگیر کرده است.

بر اساس بیانیه‌های مطبوعاتی یگان مقابله با تروریسم پلیس ملی اندونزی، اکثر دستگیری‌ها در بازه زمانی ۲ و ۳ سپتامبر و در شهرهای «بوگور و بساکی»، «استان سوماترای غربی» و «استان جزایر بانگکا بلیتونگ» انجام شده است.

سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان بخشی از سفر ۱۲ روزه به منطقه آسیا-اقیانوسیه از جمله جاکارتا و سنگاپور می‌شود.

به نوشته روزنامه هندوستان تایمز، سخنگوی یگان مقابله با تروریسم پلیس ملی اندونزی به خبرنگاران گفت: تحقیقات درباره این طرح ترور پاپ فرانسیس ادامه دارد و هنوز مشخص نشده که هفت بازداشتی با هم در ارتباط بودند یا به یک گروه تروریستی مرتبط هستند.

در تحقیقات منزل یکی از مظنونان طرح ترور پاپ فرانسیس یک پهپاد، خبرنامه‌های مربوط به داعش و تیر و کمان کشف شد.

این مقام مسؤول پلیس ملی اندونزی ادامه داد: «یکی از دستگیر شدگان، شبه نظامی مرتبط به یک گروه تروریستی است که در ۲۰۱۹ به یکی از مقام‌های  وقت این کشور حمله کرد.»

سخنگوی یگان مقابله با تروریسم پلیس ملی اندونزی همچنین افزود شبه نظامیان بابت بازدید پاپ فرانسیس از مسجد «استقلال» در جاکارتا ناراحت بودند که بزرگترین مسجد در جنوب شرق آسیا است. آنها همچنین از بابت درخواست دولت از ایستگاه‌های تلویزیونی در توقف پخش موقت اذان در زمان پوشش زنده بازدید پاپ خشمگین شده بودند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره