نماد آخرین خبر

اکونومیست: نیروهای روسیه، اوکراینی‌ها را در دونباس محاصره می‌کنند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اکونومیست: نیروهای روسیه، اوکراینی‌ها را در دونباس محاصره می‌کنند

ایسنا/ رسانه انگلیسی با اشاره به تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین و پیشروی نیروهای روسیه در دونباس، گزارش داد که نیروهای ارتش این کشور در تلاشند تا نیروهای اوکراینی را محاصره کنند.
به گزارش خبرآنلاین ارتش اوکراین طبق آنچه تحلیلگران و رسانه‌های غربی درخصوص ضعف آن و کمبود نیرو و مهمات می‌گویند، حمله غیرمنتظره‌ای را در تاریخ ۶ اوت (۱۶ مرداد) به منطقه «کورسک» روسیه انجام داد و این در حالی است که ارتش اوکراین نه تنها قادر به حفظ مواضع خود نبوده، بلکه متحمل خسارات سنگینی در «کورسک» و هم‌چنین «دونباس» شده است.

روزنامه «اکونومیست» در گزارشی می‌نویسد: «اگر تصور می‌کنید که خطوط مقدم در دونباس وضعیت خوبی دارد، باید تجدیدنظر کنید.»

به نقل از ایسنا این رسانه در ادامه به نقل از «اولکساندر» افسر تیپ ۷۹ اوکراین که هر روز وضعیت میدان نبرد را در مانیتورهای اتاق کنترل رصد می‌کند، نوشت: «روس‌ها عمدتا مقابل مواضع اوکراینی هستند. موقعیت برای سربازان بدبخت همانند یک منطقه کشتار است و اغلب ماموریت‌های آنها یک‌طرفه می‌شود. بدترین چیز این است که همه ما به مرگ عادت کرده‌ایم.»


این رسانه انگلیسی در ادامه تاکید می‌کند: «طی ۲ ماه گذشته، روسیه بیشتر منابع خود را برای حمله به مرکز لجستیکی پوکروفسک، درست در شمال‌غربی کوراخوف، مصرف کرده است. آنها با سرعت قابل‌توجهی پیشروی می‌کنند و حتی پس از آغاز حملات اوکراین در داخل روسیه که ظاهرا برای کاهش فشار انجام شده بود، شتاب گرفت. سربازان اوکراینی هم‌چنین گزارش می‌دهند که روس‌ها در امتداد یک جبهه وسیع‌تر در شمال و جنوب کوراخوف دوباره گروه‌بندی می‌شوند و تلاش آشکاری برای محاصره نیروهای اوکراینی در این منطقه به‌چشم می‌خورد.»

«یوری» سرباز اوکراینی از تیپ ۵۹ مستقر در نزدیکی اوکراینسک اذعان می‌کند: «تلفات اوکراین قابل‌توجه بوده است. نیروهای کمکی پیاده‌نظام بی‌تجربه که از تیپ ۷۱ اوکراین اعزام شده بودند، نابود شدند. طی سه روز، ۱۰۰ نفر تبدیل به صفر شد. موقعیت خطرناک است.»

یکی از فرماندهان تیپ ۲۱ اوکراین می‌گوید: «برای سربازانی که دورتر از جنوب هستند، احتمال محاصره همچنان یک نگرانی محسوب می‌شود، اگرچه در حال حاضر صرفا نشانه‌هایی از آن دیده می‌شود. جاده‌ها دیگر قابل تردد نیستند و مغازه‌ها و کافه‌ها تعطیل شده‌اند. مشکلات در تهیه یک فنجان قهوه ظاهرا بزرگترین مشکل ما نیست! اما همین مسئله بیانگر این است که همه چیز بدتر می‌شود.»

اکونومیست در ادامه این گزارش می‌نویسد: «تاکتیک‌های روسیه از زمان سقوط آودیوکا در ماه فوریه تغییر اساسی نکرده است. در آن زمان مانند اکنون، آنها به بمب‌های سرشی و برتری توپخانه‌ای خود تکیه کردند.»

«آندری» افسری از تیپ ۷۹ اوکراین اذعان کرد: «آنها (نیروهای روسیه) می‌دانند که ما قادر به ضدحمله نیستیم زیرا نیروی کافی برای انجام این کار نداریم.»

این روزنامه انگلیسی با اشاره به برتری‌های روسیه در این جنگ می‌نویسد: «روس‌ها هم‌چنین در پهپادها و جنگ الکترونیک برتر هستند. این امر به‌ویژه در سیستم جستجو و حمله آنها مشهود است.»


یکی دیگر از افسران و فرمانده تانک در تیپ ۶۸ اوکراین ضمن اعتراف نسبت به برتری روسیه در این جنگ گفت: «نیروی هوایی روسیه و توپخانه آن می‌توانند تقریبا در زمان درستی واکنش نشان دهند.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره