نماد آخرین خبر

پیشنهاد رام‌الله برای خروج رژیم صهیونیستی از کرانه باختری طی ۶ ماه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیشنهاد رام‌الله برای خروج رژیم صهیونیستی از کرانه باختری طی ۶ ماه

ایسنا/ منابع خبری از مطرح کردن پیش‌نویس قطعنامه‌ای از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین به مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از کرانه باختری طی ۶ ماه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، هیأت تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل روز یکشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای تصویب در مجمع عمومی سازمان ملل در هفته آتی ارائه کرد و خواستار اجرای تصمیم دادگاه لاهه درچارچوب جدول‌های زمانی و سازوکارهای نظارتی ویژه شد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطنی «معا»، این قطعنامه شامل تعیین جدولی زمانی برای عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از اراضی فلسطین طی ۶ ماه، درخواست برای ممنوعیت ارائه تسلیحات به شهرک‌نشینان، بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌شان، اعمال تحریم علیه شخصیت‌های صهیونیست و ممانعت از تاسیس دفاتر نمایندگی دیپلماتیک در قدس اشغالی است.

در همین راستا، دانی دنون، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در واکنش به این اقدام مدعی شد: «اگر این قطعنامه در سالروز کشتار هفت اکتبر، وحشیانه‌ترین قتل عام یهودیان از زمان هولوکاست، به تصویب مجمع عمومی برسد به منزله پاداشی برای تروریسم و ارسال پیامی به جهانیان است که کشتار وحشیانه کودکان، تجاوز به زنان و ربودن غیرنظامیان بی‌گناه یک اقدام سودبخش و پرمنفعت است».

وی در ادامه اظهارات خود اضافه کرد: من از مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواهم قاطعانه با این قطعنامه شرم‌آور مخالفت کند و به جای آن قطعنامه‌ای صادر کند که حماس را محکوم کرده و از آن بخواهد فوراً تمامی اسرا را آزاد کند؛ چراکه هیچ چیز دولت اسرائیل را از مأموریت خود برای بازگرداندن همه اسرا و شکست حماس باز نمی‌دارد.

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، تل‌آویو میلیاردها دلار تجهیزات نظامی مختلف از آمریکا دریافت کرده است. براساس اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده‌های اف-۳۵، تانک، موتور خودروهای زرهی، خودروهای جنگی و هزاران تن تجهیزات نظامی دیگر می‌شود.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

با گذشت ۳۳۹ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره