نماد آخرین خبر

تمدید تعطیلی گذرگاه مرزی اردن از هر ۲ طرف تا اطلاع ثانوی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تمدید تعطیلی گذرگاه مرزی اردن از هر ۲ طرف تا اطلاع ثانوی

ایسنا/ اداره امنیت گذرگاه‌های اردن از تمدید تعطیلی گذرگاه «ملک حسین» میان این کشور و کرانه باختری اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، اداره امنیت گذرگاه‌های اردن از تمدید تعطیلی گذرگاه «ملک حسین» میان این کشور و کرانه باختری اشغالی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، اداره امنیت گذرگاه‌های اردن اعلام کرد گذرگاه «ملک حسین» میان این کشور و کرانه باختری اشغالی امروز (دوشنبه) برای تردد مسافران و عبور کامیون‌ها تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشد.

مقامات رژیم صهیونیستی نیز از تداوم بسته بودن این گذرگاه در مقابل تردد مسافران تا اطلاع ثانوی خبر دادند.

این در حالی است که پیشتر نیروهای امنیتی اردن اعلام کردند که پل ملک حسین برای سفر در ساعت ۱۰ بازگشایی شده ولی برای حرکت کامیون‌های باری بسته می‌شود.

سرهنگ «عامر سرطاوی»، سخنگوی اداره امنیت عمومی اردن (وابسته به وزارت کشور)، در بیانیه‌ای گفت: «پل ملک حسین روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح (۷:۰۰ به وقت گرینویچ) برای انجام سفرها باز می‌شود. در حالی که برای حمل و نقل بار بسته باقی می‌ماند.

این در حالی است که سازمان گذرگاه‌ها و فرودگاه‌های اسرائیل اعلام کرد: گذرگاه النبی در مرز با اردن در صبح روز سه‌شنبه بازگشایی می‌شود.

دیروز یکشنبه طی عملیات الکرامه ماهر الجازی، راننده کامیون اردنی به سمت صهیونیست‌ها در گذرگاه الکرامه تیراندازی کرد که به کشته شدن سه صهیونیست منجر شد و خود الجازی نیز به ضرب گلوله نیروهای صهیونیست شهید شد.

پیشتر وزارت کشور اردن اعلام کرد که در حال پیگیری وضعیت ۲ راننده اردنی است که در رابطه با حادثه تیراندازی روز گذشته روی پل ملک حسین در اراضی اشغالی همچنان تحت بازجویی قرار دارند.

خبرگزاری اردن گزارش داد که ۱۰۶ کامیون پس از آزادی رانندگان آنها که پس از مدت کوتاهی در پی حادثه تیراندازی توسط رژیم صهیونیستی، بازداشت شده بودند به اردن بازگشتند.

این وزارتخانه افزود: ما بر موضع قاطع اردن در رد و محکوم کردن خشونت و هدف قرار دادن غیرنظامیان به هر دلیلی تاکید می‌کنیم. ما بر موضع اردن تاکید می‌کنیم که خواستار رسیدگی به همه علل و گام‌های تشدید کننده خشونت است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره