نماد آخرین خبر

روزنامه تایمز: مشارکت در ائتلاف آمریکایی علیه یمن به اقتصاد انگلیس ضربه زد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
روزنامه تایمز:  مشارکت در ائتلاف آمریکایی علیه یمن به اقتصاد انگلیس ضربه زد

باشگاه خبرنگاران/ روزنامه «تایمز» انگلیس از ضرر‌های جدید اقتصاد این کشور در اثر افزایش هزینه‌های متعدد تجاری به علت بحران کشتیرانی در دریای سرخ در نتیجه مشارکت لندن در ائتلاف آمریکایی علیه یمن خبر داد.
روزنامه انگلیسی تایمز با اشاره به هزینه‌های سه برابری و فزاینده حمل و نقل دریایی برای لندن به دلیل اختلال در مسیر‌های دریایی، نوشت: بحران دریای سرخ، خرده‌فروشان انگلیسی را مجبور می‌کند که برای آماده شدن جهت جشن کریسمس، کالا‌های خود را زودتر ذخیره کنند.

این روزنامه انگلیسی افزود: کارشناسان هشدار می‌دهند که هزینه‌های حمل و نقل بین المللی از زمان شروع بحران دریای سرخ ۲۴۴ درصد افزایش یافته و ممکن است طی چند ماه آینده دوباره افزایش یابد.

به نوشته این روزنامه، کارشناسان اقتصادی در لندن نسبت به افزایش بیشتر قیمت‌ها هشدار می‌دهند و پیش بینی می‌کنند که تقاضا برای حمل و نقل، حداقل تا فوریه سال آینده، بالا باقی بماند.


تایمز انگلیس به نقل از «پاتریک لیبرهوف» مدیر شرکت مشاوره مدیریت زنجیره تامین «اینورتو» افزود: تاثیر طولانی مدت اختلالات عرضه در دریای سرخ بر کل زنجیره‌های تامین کالا در انگلیس اثرات منفی دارد.

وی افزود: بحران دریای سرخ، خرده فروشان انگلیسی را مجبور کرد تا برای آماده شدن جهت جشن سال نو میلادی (کریسمس) کالا‌های خود را زودتر انبار کنند و این به این معنی است که صنعت حمل و نقل دریایی باید در تمام تعطیلات سنتی تابستان برای حمل کالا از چین و آسیای جنوب شرقی به انگلیس و اروپا کار کند.

لیبرهوف ادامه داد: این موضوع بر خود خرده فروشان فشار وارد کرده است، زیرا آنها در مراحل اولیه جمع آوری، کالا‌های بیشتری را انبار می‌کنند که ممکن است فضای کافی برای انبار کردن نداشته باشند. در مقابل، خرده فروشان باید به دنبال فضای خالی برای ذخیره سازی کوتاه مدت باشند که می‌تواند بسیار گران باشد.

پیشتر روزنامه انگلیسی ایندیپندنت از ضرر‌های جدید اقتصاد انگلیس در نتیجه مشارکت در ائتلاف آمریکایی علیه یمن صحبت کرده بود.

این روزنامه در گزارشی اعلام کرد که شرکت‌های انگلیسی که به حمل و نقل کالا در دریای سرخ متکی هستند از زمان آغاز حملات به کشتی‌ها در اواخر سال گذشته با مشکلاتی مواجه شده اند.

این روزنامه گزارش داد که هزینه‌های بیمه، سوخت و دستمزد، افزایش یافته و واردات کالا از طریق دریای سرخ را بسیار گران کرده است.


در همین ارتباط، رویترز گزارش داده است که کاهش رشد فعالیت‌های تولیدی در انگلیس در ۲۲ ماه گذشته به بالاترین سطح رسیده است که دلیل آن آسیب به صادرات و تاخیر حمل‌ونقل در نتیجه اختلال در کشتیرانی در دریای سرخ است.

پیشتر نیز شرکت «دراپرس» (Drapers) انگلیس، پیشرو در صنعت پوشاک بریتانیا از حجم خسارات هنگفتی که اقتصاد این کشور در نتیجه مشارکت در ائتلاف آمریکایی علیه یمن متحمل شده است، سخن گفته بود.

این شرکت به نقل از یک واردکننده انگلیسی اعلام کرد که در نتیجه حملات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ، قیمت‌های حمل و نقل به بریتانیا طی ۶ هفته گذشته سه برابر شده است.

وی اشاره کرد که قیمت بار توسط یک کشتی کانتینری ۴۰ فوتی (بیش از ۱۲ متری) از آسیا به انگلیس از ۲۵۰۰ دلار قیمت قبلی به دلیل بحران دریای سرخ به ۷۵۰۰ دلار افزایش یافته است.

پیشتر روزنامه انگلیسی گاردین با استناد به نظرسنجی انجام شده توسط اتاق بازرگانی بریتانیا که در فوریه گذشته انجام شد فاش کرده بود که بیش از نیمی (۵۳ درصد) از تولیدکنندگان و خرده فروشان در این کشور تحت تاثیر بحران دریای سرخ ناشی از جنگ غزه قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، به دلیل بحران در دریای سرخ ناشی از جنگ غزه قیمت اجاره کانتینر ۳۰۰ درصد افزایش یافت و چهار هفته نیز به زمان تحویل کالا افزوده شده است.

این روزنامه اذعان کرده بود که پس از تصمیم انگلیس برای مشارکت در ائتلاف آمریکایی برای حمله به یمن در پاسخ به هدف قراردادن کشتی‌های رژیم اسرائیل و یا وابسته به این رژیم توسط نیرو‌های مسلح یمن، اقتصاد انگلیس در حال فروپاشی است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند.

به تازگی شبکه المیادین به نقل از یک منبع یمنی از کاهش بی‌سابقه تردد کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی به فلسطین اشغالی پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به الحدیده خبر داد و افزود که نوعی وحشت و احتیاط در میان این شرکت‌ها و کشتی‌ها به وجود آمده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره