نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

پیشتازی ترامپ در نظرسنجی پیش از مناظره با کامالا هریس

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 پیشتازی ترامپ در نظرسنجی پیش از مناظره با کامالا هریس

باشگاه خبرنگاران/ نظرسنجی‌ها از پیشتازی ترامپ پیش از مناظره تلویزیونی با کامالا هریس خبر می‌دهند.
 
نتایج نظرسنجی روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز پیش از مناظره تلویزیونی بین دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهور خواه و کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات نشان می‌دهد ترامپ با یک درصد از کامالا هریس پیشتاز است.

نظرسنجی نیویورک تایمز و کالج سینا نشان می‌دهد که ترامپ برای اولین بار با ۴۸ درصد از کامالا هریس با ۴۷ درصد پیش است.

نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز نیز نشان می‌دهد که کامالا هریس در میشیگان و ویسکانسین یک درصد برتری دارد، در حالی که آنها در پنسیلوانیا مساوی هستند.

«کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات سه‌شنبه شب ۱۱ سپتامبر مقابل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه ظاهر می‌شود تا هر دو اولین مناظره با حضور نامزد‌های رسمی انتخابات آمریکا را به نمایش بگذارند. 

به نوشته گاردین، این مناظره تضاد سن، جنسیت، خلق و خو و سیاست را به نمایش خواهد گذاشت. همچنین این اولین بار در تاریخ آمریکا است که یک دادستان سابق (کامالا هریس) مقابل یک جنایتکار محکوم قرار می‌گیرد و هر دو در صحنه مناظره برای ورود به کاخ سفید تلاش می‌کنند.

این مناظره تلویزیونی بدون حضور مخاطب ساعت ۹ شب به وقت محلی (۴ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت تهران) به مدت ۹۰ دقیقه از شبکه ای‌بی‌سی پخش خواهد شد. گفته شده که در میانه صحبت‌های یک نامزد، میکروفون طرف مقابل خاموش خواهد بود. کمپین هریس به این تصمیم اعتراض کرده و آن را اقدامی برای محافظت از ترامپ تلقی کرده است. 

این رویداد ۷۵ روز پس از آن صورت می‌گیرد که مناظره تلویزیونی فاجعه بار جو بایدن در مقابل ترامپ سبب زلزله سیاسی در حزب دموکرات شده و در نهایت به کناره‌گیری رئیس جمهور آمریکا از رقابت‌های انتخاباتی انجامید. «تارا ست مایر» مقام سابق کنگره آمریکا در این خصوص می‌گوید: «این اولین باری است که دونالد ترامپ واقعاً در مقابل مردم آمریکا مورد بازجویی قرار می‌گیرد. حرفه و تجربه کامالا هریس به عنوان دادستان، دادستان کل و سناتور چیزی است که ترامپ نباید در این مناظره دست کم بگیرد».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره