نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

باکو پیشنهاد ارمنستان برای امضای معاهده صلح طبق مفاد توافق‌شده را رد کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
باکو پیشنهاد ارمنستان برای امضای معاهده صلح طبق مفاد توافق‌شده را رد کرد

ایسنا/ وزارت امور خارجه جمهوری‌ آذربایجان با پیشنهاد ارمنستان مبنی بر امضای معاهده صلح بر اساس مفاد قبلا توافق‌شده، مخالفت کرده و در عین حال گفت به بحث در مورد مسائل حل‌نشده ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، پیشتر وزیر امور خارجه ارمنستان در روز دوشنبه از ارائه پیش‌نویس توافق‌نامه صلح به جمهوری آذربایجان خبر داده بود. به گفته «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان، ایروان و باکو بر سر ۱۳ ماده از ۱۶ ماده پیمان صلح به طور کامل توافق کردند و ایروان منتظر دریافت پاسخ در این زمینه از سوی باکو است.

ایروان می‌گوید «به‌زودی» فرصت امضای توافقنامه صلح با باکو وجود دارد. وزیر امور خارجه ارمنستان همچنین خاطرنشان کرد که این یک صفحه از ثبات بلندمدت در منطقه قفقاز جنوبی را خواهد گشود.

با این حال «آیخان حاجی‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت این پیشنهاد برای آنها قابل قبول نیست.

او تاکید کرد که معاهده صلح تنها زمانی می‌تواند امضا شود که همه مفاد مورد توافق قرار گیرند.

حاجی‌زاده همچنین اتهامات جمهوری آذربایجان علیه ارمنستان را تکرار و ادعایی در مورد تغییرات در قانون اساسی ارمنستان مطرح کرد.

آرارات میرزویان دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود گفته بود ارمنستان و جمهوری آذربایجان شانس واقعی برای امضای توافقنامه صلح در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارند.

به گفته وزیر امور خارجه ارمنستان، آخرین متن پیشنهادات معاهده صلح ارائه‌شده به جمهوری آذربایجان شامل مواد مورد توافق کامل یا بخش‌هایی از مواد مورد توافق است و در متن این پیشنهادات، اختلاف‌نظر وجود ندارد. میرزویان گفت: «رویکرد ما در روند مذاکرات این است که بتوانیم متن مورد توافق را امضا کنیم. موضوعات باقی‌مانده ممکن است موضوع مذاکرات بعدی شود.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره