نماد آخرین خبر

بازماندگان ۱۱ سپتامبر به دنبال اثبات نقش عربستان در حادثه ۲۳ سال پیش

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بازماندگان ۱۱ سپتامبر به دنبال اثبات نقش عربستان در حادثه ۲۳ سال پیش

ایسنا/ با گذشت ۲۳ سال از حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر، بازماندگان این حادثه و خانواده‌های قربانیان آن با شعار «هرگز فراموش نکن» در پرونده‌ای در یک دادگاه فدرال در نیویورک در جریان است، به دنبال اثبات نقش عربستان سعودی در حمایت مالی و مادی از گروه تروریستی القاعده برای انجام این عملیات و دادخواهی از آن هستند.

یک رسانه آمریکایی در بیست‌وسومین سالروز حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر در گزارشی مطرح کرد که هزاران نفر از بازماندگان این حادثه و خانواده‌های قربانیان آن که معتقدند ابعاد اصلی این حاثه مخفی شده، منتظر تصمیم تعیین‌کننده قاضی یک دادگاه فدرال در مبارزات قانونی چندین ساله‌ آن‌ها با عربستان سعودی درباره ادعای آن‌ها مبنی بر نقش ریاض در حمایت از گروه‌های افراط‌گرایی است که به هواپیماربایان در آمریکا کمک کردند که به برج‌های مرکز تجارت جهانی و پنتاکون در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ حمله کنند.

شبکه سی‌ان‌ان در این باره گزارش داد: «تری استرادا» رئیس ائتلاف «خانواده‌های متحد» که متشکل از بازماندگان و خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر است، می‌گوید «موضوع فقط تاریخی از سال برای به یاد آوردن کسانی نیست که در آن روز از دست داده‌ایم یا کشته شده‌اند. این تعهدی نسبت به اطمینان یافتن از بیان حقیقت است. موضوع فراتر از هرگز فراموش نکردن آن‌هاست. هرگز فراموش نمی‌کنیم چه اتفاقی افتاده تا از رخ دادن دوباره آن جلوگیری شود.»

اشاره استرادا به شعار «هرگز فراموش نکن» در میان بازماندگان این حادثه است که به دنبال اجرای عدالت هستند.

در یک جلسه استماع در ماه ژوئیه برای بررسی تکذیب نقش داشتن در این حادثه از سوی عربستان سعودی، وکلای خانواده‌ها شواهدی را ارائه کردند که به گفته‌ آن‌ها افشا می‌کند که چگونه این شبکه حمایتی چندین نفر از مقامات عربستان سعودی را که در آمریکا کار می‌کردند و برخی از آن‌ها در سفارت این کشور در واشنگتن بوده‌اند، در این طرح مشارکت داده و اقدامات هواپیماربایان را در سراسر کشور تسهیل کرده بودند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره