نماد آخرین خبر

پیونگ یانگ مصمم به گسترش روابط در چارچوب«توافق‌ شراکت راهبردی»است

منبع
مهر
بروزرسانی
پیونگ یانگ مصمم به گسترش روابط در چارچوب«توافق‌ شراکت راهبردی»است

مهر/ کیم جونگ‌اون در دیدار با سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت ملی روسیه که هم‌اکنون در پیونگ‌یانگ حضور دارد از عزم جدی این کشور درگسترش مناسبات دو جانبه در چارچوب پیمان نامه شراکت راهبردی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «سرگئی شویگو» دبیر شورای امنیت ملی روسیه که برای دیدار با مقامات ارشد کره شمالی هم‌اکنون در پیونگ‌یانگ حضور دارد، امروز جمعه با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی با انتشار خبر دیدار کیم و شویگو اعلام کرد که کیم جونگ‌اون در این دیدار از عزم جدی پیونگ یانگ در گسترش مناسبات دو جانبه در چارچوب پیمان نامه شراکت راهبردی خبر داد.

دیدار این مقام بلندپایه امنیتی روسیه با رهبر کره شمالی در شرایطی رخ می‌دهد که آمریکا و متحدانش مدام تکرار می‌کنند که کره شمالی در جنگ اوکراین به روسیه کمک می‌کند و مهمات و موشک‌های بالستیک در اختیار مسکو قرار می‌دهد.

روسیه و کره شمالی بارها این اتهام انتقال تسلیحات نظامی از پیونگ‌یانگ به مسکو را تکذیب کردند، اما بر همکاری‌های نظامی بین دو کشور تأکید می‌کنند.

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از بیانیه شورای امنیت ملی این کشور نوشت: به عنوان بخشی از گفت‌وگوهای راهبردی جاری بین دو کشور، تبادل نظرها و دیدگاه‌ها درباره طیف وسیعی از مسائل دوجانبه و بین‌المللی بین مقامات دو کشور انجام شد.:»

در این بیانیه همچنین آمده است که این دیدارها در «فضای فوق‌العاده قابل اعتماد و دوستانه» برگزار شد و نقش مهمی در اجرای توافق‌های حاصل شده بین پوتین و کیم در نشست سه ماه پیش خواهد داشت.





به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar