نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

انتقاد پاپ از ترامپ و هریس

منبع
فارس
بروزرسانی
انتقاد پاپ از ترامپ و هریس

فارس/ رهبر کاتولیک‌های جهان با هر دو نامزد نهایی تعیین‌شده برای رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا در حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مخالفت کرد.
 پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان ضمن انتقاد از کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به کاتولیک‌های آمریکا توصیه کرد از بین این دو فرد، شخصی را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کنند که «بدی‌های کمتری» دارد. به گزارش راشاتودی، انتقادات پاپ تحت تاثیر سیاست‌های حمایت‌گرایانه هریس از حق سقط جنین برای زنان آمریکایی و در عین حال سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ مطرح شد. پاپ در جریان مصاحبه‌ای در توضیح مواضعش در قبال نامزدهای انتخاباتی آمریکا عنوان کرد: ترامپ و هریس هر دو مخالف زندگی هستند و رای‌دهندگان کاتولیک باید از بین آنها فردی را انتخاب کنند که بدی کمتری دارد. اظهارات وی در حالی مطرح شد که او از کشور سنگاپور به رم باز می‌گشت و در پاسخ به سوال خبرنگاران عنوان کرد: رای‌ ندادن اقدام نادرستی است و افراد با ایمان باید حتما رای دهند.
وی ضمن بیان اظهاراتش به این موضوع که کدام یک از نامزدهای انتخاباتی آمریکا، گزینه بهتری برای ریاست‌جمهوری است، اشاره‌ای نکرده و عنوان کرد: من نمی‌دانم کدام یک از این دو فرد بدی‌های کمتری دارند. یک نفر از آنها مهاجران را وادار به فرار کردن می‌کند و دیگری هم از کشتن نوزادان حمایت می‌کند. هر دو نفرشان مخالف زندگی هستند. انتقاد پاپ از هریس و ترامپ در حالی مطرح می‌شود که رئیس‌جمهور پیشین آمریکا خود را متعهد کرده است، در صورت ورود مجددش به کاخ سفید، مرزهای جنوبی کشور را بسته و بزرگترین عملیات اخراج مهاجران از آمریکا را رهبری کند. در عین حال، کامالا هریس نیز خود را متعهد به اجرای قانونی کرده که دسترسی به حقوق سقط جنین برای زنان را در سراسر آمریکا مهیا سازد. در عین حال، تیم والز، معاون منتخب هریس نیز پیشتر در سال 2023 از لایحه‌ای حمایت کرد که به موجب آن امکان سقط جنین حتی تا لحظه تولد نوزاد هم امکانپذیر خواهد بود.
پاپ در انتقاد از مواضع ترامپ در قبال مهاجران و هریس در قبال حق سقط جنین عنوان کرد: رها کردن مهاجران و دور کردنشان از کشور اقدام وحشتناکی است و شر در آن وجود دارد. همانطور که گرفتن جان نوزادی که در داخل شکم مادر است و زنده است، یک قتل محسوب می‌شود. ما باید به طور شفاف در مورد این مسائل صحبت کنیم. پاپ تاکنون بارها و بارها مطابق با آموزه‌های کاتولیک، با اقدام سقط جنین مخالفت کرده است، با این حال او به کشیش‌ها اجازه بخشیدن افرادی را داده است که این اقدام را انجام می‌دهند. ضمن اینکه از اسقف‌ها خواسته است تا تعامل خود را با سیاستمدارانی که از این اقدام حمایت می‌کنند، قطع نکنند.موضع وی در مورد مسئله مهاجرت هم خلاف سیاست‌های دونالد ترامپ است، طوری که در سال 2016، وی طرح ترامپ برای ساخت دیوار مرزی آمریکا و مکزیک را به عنوان یک اقدام نادرست و ضدمسیحیت مورد انتقاد قرار داد و در سال 2019 نیز واتیکان 500 هزار دلار را به 75 هزار مهاجر آمریکای مرکزی که سعی داشتند از طریق مکزیک به آمریکا بروند، کمک کرد. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره