نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

آماده‌سازی صدها صفحه مستندات آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آماده‌سازی صدها صفحه مستندات آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه

ایرنا/ «سیریل رامافوسا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد که کشورش ماه آینده میلادی مجلدی شامل صدها صفحه حاوی حقایق و اسنادی از نسل کشی رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان را در دادگاه بین المللی دادگستری ارائه خواهد کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در پاسخ به سوالی درباره پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی درخصوص نسل کشی این رژیم علیه فلسطینیان در جمع خبرنگاران افزود: آفریقای جنوبی در ماه آینده میلادی مجلدی شامل صدها صفحه حاوی حقایق و مستندات را برای حمایت از پرونده شکایت از رژیم صهیونیستی بخاطر نسل کشی علیه فلسطینان که به دادگاه بین المللی دادگستری ارائه شده، ارائه خواهد کرد.

وی گفت: در خصوص پیگیری این پرونده ها سرسخت هستیم و قرار است ماه آینده حقایق و شواهد خود را به دادگاه بین المللی دادگستری ارائه کنیم.

رامافوسا افزود: مقدمات ارائه این مجلد بزرگ که صدها صفحه را شامل می شود، در حال انجام است.

وی ادامه داد: ما همچنان می گوئیم که نسل کشی [رژیم] اسرائیل علیه مردم فلسطین باید متوقف و آتش بس برقرار شود و متعاقب آن گروگان ها (اسیران صهیونیست در غزه) بازگردانده شوند.

پیشتر نیز دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در چهارشنبه هفته گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به پیگیری پرونده نسل کشی رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری تا صدور رای ادامه خواهد داد و ابراز امیدواری کرد که [رژیم] اسرائیل به دستورالعمل‌های موقت پایبند باشد.

دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در این اطلاعیه افزوده بود که قصد داریم حقایق و شواهدی را به دیوان بین المللی دادگستری ارائه کنیم تا ثابت کنیم (رژیم) اسرائیل مرتکب نسل کشی در فلسطین شده است.

تارنمای آکسیوس پیش تر بر اساس مکاتبات وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خبر داد که تل آویو مشغول لابی با کنگره آمریکاست تا آفریقای جنوبی را تحت فشار قرار دهد که از پیگیری دعوی خود در دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) صرف نظر کند.

آفریقای جنوبی در اواخر دسامبر ۲۰۲۳ (اوایل زمستان ۱۴۰۲) شکایتی را در دیوان لاهه به جریان انداخت که براساس آن اسرائیل به نقض تعهدات ذیل کنوانسیون نسل کشی مصوب سال ۱۹۴۸ متهم شده و اقدام‌های آن نسل کشی است چرا که هدف آن نابودی بخش قابل توجهی از مردم فلسطین در غزه است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره