نماد آخرین خبر

آمارها و جزئیات تکان‌دهنده از وضعیت اسرای فلسطینی

منبع
مهر
بروزرسانی
آمارها و جزئیات تکان‌دهنده از وضعیت اسرای فلسطینی

مهر/ بنیاد بین‌المللی همبستگی با اسرا، آمارهایی از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، بنیاد بین‌المللی همبستگی با اسرا (تضامن) اعلام کرد که مجموع تعداد زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تا اول سپتامبر / شهریور سال جاری به ۹۸۴۴ نفر رسیده است.

این آمار شامل هزاران اسیری نمی‌شود، که همچنان به‌صورت اجباری و با ادامه حملات علیه غزه مخفی نگه داشته شده‌اند.

این بنیاد، آمار گسترده‌ای از تعداد بازداشت‌ها، انواع آن‌ها، گروه‌های سنی و مناطق محل دستگیری ارائه داده است. بر اساس گزارش باشگاه اسرای فلسطینی، تعداد بازداشت‌ها در کرانه باختری از هفتم اکتبر سال گذشته تا ۱۲ سپتامبر جاری به ۱۰۷۰۰ نفر رسیده است.


همچنین براساس اعلام اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی و وزارت امنیت داخلی این رژیم در اوایل آوریل، ظرفیت زندان‌ها برای اسرای فلسطینی ۱۴۵۰۰ نفر اعلام شده است، در حالی که تعداد واقعی زندانیان بیش از ۲۱۰۰۰ نفر است.

این بنیاد همچنین اعلام کرد که تعداد اسرای بازداشت شده به‌صورت اداری به ۳۳۲۳ نفر رسیده است، که در میان آن‌ها ۲۵ زن شامل ۴ روزنامه‌نگار حضور دارند. به‌علاوه، ۴۱ کودک و ۲۴ روزنامه‌نگار نیز در میان این بازداشت‌شدگان هستند.

همچنین پس از ۷ اکتبر، تعداد بازداشت‌های اداری به ۸۸۷۲ مورد رسید که شامل دستورات جدید و تمدید احکام قبلی بود و این احکام حتی کودکان و زنان را تا ۱۲ سپتامبر / شهریور نیز در بر می‌گرفت.

علاوه بر این، ۲۸۴۸ نفر از اسرای فلسطینی منتظر محاکمه هستند و ۲۰۶۱ نفر محکوم شده‌اند. همچنین ۳۶۰۰ نفر به‌صورت اجباری مخفی نگه داشته شده‌اند و ۱۶۱۲ نفر از اسرای غزه به‌عنوان «مبارزان غیرقانونی» توسط رژیم صهیونیستی شناخته شده‌اند.

این مؤسسه اعلام کرد که ۲۹۰ کودک زیر ۱۸ سال در زندان هستند، که ۹۴ نفر از آن‌ها در زندان مجدو نگهداری می‌شوند و ۲۴ کودک از آن‌ها متعلق به غزه هستند. همچنین ۴۰ کودک به‌صورت اداری بازداشت شده‌اند.

تعداد بازداشت‌های کودکان در کرانه باختری از ۷ اکتبر تا ۱۲ سپتامبر به ۷۳۰ نفر رسیده است و ۴۰۰ زن نیز از ۷ اکتبر بازداشت شده‌اند.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره