نماد آخرین خبر

رویترز: امارات احتمال احیای مذاکرات با آمریکا برای خرید اف-۳۵‌ را رد کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رویترز: امارات احتمال احیای مذاکرات با آمریکا برای خرید اف-۳۵‌ را رد کرد

ایسنا/ مقام ارشد دولتی امارات عربی متحده گفت که فارغ از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، قصدی برای ازسرگیری مذاکرات خریداری جنگنده‌های اف-۳۵ با واشنگتن در آینده نزدیک ندارد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد دولت امارات عربی متحده گفت که این کشور فارغ از این که چه کسی پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر پیش‌رو شود، قصد ندارد مذاکرات با این کشور را ادرباره توافق چند میلیارد دلاری خریداری جنگنده‌های اف-۳۵ ازسربگیرد.

خبرگزاری رویترز روز گذشته(جمعه) با استناد به اظهارت منابع مطلع گزارش داده بود که امارت برنامه دارد در صورت پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، مذاکرات با واشنگتن را برای خریداری جنگنده‌های اف-۳۵ و پهپادهای جنگی را از آمریکا ازسر بگیرد.

این رسانه انگلیسی گزارش داد: ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در آخرین روزهای ریاست‌جمهوری خود در سال ۲۰۲۱، از توافقی برای خریداری این جنگنده‌ها حمایت کرده بود اما امارات این مذاکرات را در پایان همان سال و پس از به توافق نرسیدن با دولت بایدن، به تعلیق درآورد.

امارات، مدت‌ها به دنبال خریداری این جنگنده پیشرفته پنهانکار است.

این مقام اماراتی که پیشتر به او اشاره شد، گفت که عواملی که منجر به تعلیق این مذاکرات در ۲۰۲۱ شد، تغییری نکرده و دولت برنامه‌ای برای ازسرگیری مذاکرات ندارد.

او به خبرگزاری رویترز گفت: موضع ما تغییری نکرده است و ما انتظار نداریم که مذاکرات درباره اف‌-۳۵‌ها، فارغ از نتیجه انتخابات پیش روی آمریکا، در آینده قابل پیش‌بینی ازسرگرفته شود.

این مقام اماراتی همچنین گفت: ملزومات فنی، محدودیت‌های عملیاتی و تحلیل هزینه-فایده منجر به ارزیابی آن موقع شد و این ملاحظات مبنای موضع فعلی ما هستند.

او درباره مذاکرات دیگری درباره خریداری پهپادهای جنگی توضیحی نداد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره