نماد آخرین خبر

فاش شدن برخورد غیرانسانی دولت انگلیس با پناهجویان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
فاش شدن برخورد غیرانسانی دولت انگلیس با پناهجویان

باشگاه خبرنگاران/ در روند جمع‌آوری و اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا برخورد‌های «غیرانسانی» صورت گرفته و پناهجویان ضرب و شتم شده‌اند.
 

تحقیقات دولت جدید انگلیس نشان می‌دهد که طی عملیات «بیهوده» دولت پیشین این کشور برای جمع‌آوری و اخراج پناهجویان به کشور رواندا در شرق آفریقا، با این افراد برخورد‌های «غیرانسانی» صورت گرفته و به دفعات از زور و برخورد فیزیکی علیه آنان استفاده شده است.

به گزارش گاردین، اسناد به دست آمده همچنین نشان می‌دهد که ۴ نفر از پناهجویان پس از دستگیری تلاش کرده‌اند به خود آسیب بزنند.  


ریشی سوناک، نخست‌وزیر پیشین انگلیس در ماه مه اعلام کرد که طرح اخراج پناهجویان به رواندا قبل از انتخابات عمومی این کشور متوقف خواهد شد. با این حال اسناد نشان می‌دهد که دستگیری پناهجویان تا دست کم یک هفته قبل از انتخابات عمومی زودهنگام ادامه داشته است.  

فران هیتکوت، دبیر کل اتحادیه خدمات عمومی و بازرگانی انگلیس گفت: «آنچه که ما را نیز نگران می‌کند این است که ریشی سوناک به خوبی می‌دانست طرح رواندا بیهوده است و باعث ناراحتی افراد می‌شود، اما همچنان به اجرای آن ادامه داد».  

گفتنی است؛ دولت محافظه‌کار انگلیس در آوریل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که هر پناهجویی که به صورت غیرقانونی از فرانسه وارد انگلیس شود، به کشور رواندا اخراج خواهد شد. این طرح به طور گسترده توسط گروه‌های حقوق بشری و مردم محکوم شد و حتی پس از اینکه دیوان عالی کشور آن را غیرقانونی اعلام کرد، مورد بازنگری قرار گرفت و مجدداً به مجلس ارائه شد.

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر جدید انگلیس پس از رسیدن به قدرت اعلام کرد که این طرح «مرده و دفن شده» و دولت دیگر در پی اجرای آن نخواهد بود. او گفت که این سیاست «تأثیر کاملاً معکوس» داشته و در ۶ ماه ابتدایی سال جاری شمار پناهجویانی که از طریق کانال مانش وارد انگلیس شده‌اند، افزایش یافته است

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره