نماد آخرین خبر

دانمارک تعدادی دیگری «اف-16» به اوکراین ارسال می‌کند

منبع
فارس
بروزرسانی
دانمارک تعدادی دیگری «اف-16» به اوکراین ارسال می‌کند

فارس/ وزیر دفاع دانمارک روز دوشنبه از ارسال تعداد دیگری جت «اف-16» به اوکراین برای مقابله با جنگنده‌های روسیه خبر داد.
 
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «ترولز لوند پولسن» وزیر دفاع دانمارک روز دوشنبه اعلام کرد که اوکراین تا پایان سال 2024 یک سری دیگر جنگنده «اف-16» دریافت خواهد کرد.به گزارش خبرگزاری «یوروپرس» جنگنده‌های اف-16 برای نوسازی نیروی هوایی اوکراین در بحبوحه حملات روسیه حیاتی هستند.
بر اساس این گزارش، تاریخ دقیق و تعداد این جنگنده‌ها به دلایل امنیتی محرمانه است. اوکراین 6 جنگنده اف-16 از هلند دریافت کرده است. قرار است اوکراین تا پایان سال 2024، 20 جنگنده اف-16 از آمریکا دریافت کند.
این در حالی است که اخیراً یک جت اف-16 این کشور در جریان مأموریت سقوط کرد و خلبان آن نیز جان باخت.قبل از اینکه اوکراین اولین دسته از جنگنده‌های «اف-16» خود را‌ دریافت کند، یکی از سؤالات بزرگ در مورد انتقال این بود که این کشور چگونه از موجودی کوچک هواپیماهای جنگنده ناتو استفاده می‌کند.وبگاه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» در این خصوص نوشت؛ هفته گذشته جت‌های اف-16 اوکراین به پرواز درآمدند و برابر حمله هوایی گسترده روسیه دفاع کردند، اما یکی از آنها سقوط کرد. این نشان می‌دهد که مأموریت‌هایی که در ابتدا تصور می‌شد خطر نسبتاً کمتری دارند، همچنان خطرناک هستند.مرگ خلبان جنگنده اف-16 اوکراین دشواری رهگیری موشک‌ها و پهپادهای روسیه را نشان داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره